فرهنگ و هنر

سردیس سعدی در «نانجینگ»؛ تقویت مناسبات فرهنگی ایران و چین

به گزارش روز یکشنبه کا 118، مراسم رونمایی از سردیس سعدی با حضور رمضان پرواز سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان شانگهای و جمعی از مسئولان محلی شهر نانجینگ برگزار شد.

چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز اخیرا با انتشار تصاویری از رونمایی سردیس سعدی در کشورش، در صفحه توئیتر خود نوشت: «مجسمه سعدی که توسط شهرداری شیراز ارائه شده ، در پارک بین المللی دوستی نانجینگ، زادگاه من، رونمایی شد. من بسیار خوشحالم که شاهد تقویت مداوم تبادلات فرهنگی بین دو کشور هستم.»

سردیس سعدی در «نانجینگ»؛ تقویت مناسبات فرهنگی ایران و چین

پیمان خواهرخواندگی شهرهای شیراز و نانجینگ در اردیبهشت ماه سال 1397 توسط شهرداران وقت دو شهر در جریان سفر طرف ایرانی به شهر نانجینگ، امضا و مبادله شد.

سردیس سعدی در «نانجینگ»؛ تقویت مناسبات فرهنگی ایران و چین

همچنین در مرداد ماه امسال، آیین رونمایی از تندیس سائوشچین نویسنده مشهور اهل نانجینگ و خالق رمان رویای تالار سرخ یکی از چهار اثر کلاسیک برجسته ادبیات چین و نیز سردیس سعدی با حضور جمعی از مسئولان در باغ جهان نمای شیراز برگزار شد.

سردیس سعدی در «نانجینگ»؛ تقویت مناسبات فرهنگی ایران و چین

سردیس برنز سعدی به همراه پایه سنگی که در اقدامی متقابل و به تازگی در پارک بین المللی دوستی نانجینگ نصب و رونمایی شده است، تابستان امسال از شیراز به نانجینگ منتقل شده بود.

شیراز که یکی از جذابترین مقصدهای گردشگری ایران برای گردشگردان داخلی و خارجی است، پیش تر نیز با شهر چونگ چینگ کشور چین پیمان خواهرخواندگی امضا کرده و شهر نانجینگ، ششمین خواهرخوانده این شهر به شمار می آید.

شیراز با شهرهای دوشنبه (تاجیکستان)، وایمار (آلمان)، نیکوزیا (قبرس)، چونگ‌چینگ و نانجینگ (چین) و پچ (مجارستان) خواهرخوانده است و پس از تشریفات قانونی، پیمان خواهرخواندگی امضا کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا