اقتصاد

سیستم اطفا حریق آیروسل |خرید با قیمت عمده + مزایا و معایب

سیستم اطفا حریق آیروسل، یک سیستم اطفا پودری – گازی است که در آن از ذرات آیروسل به اندازه 2 میکرون برای اطفا حریق انواع گروه آتش، استفاده می‌شود. از آنجایی که اندازه ذرات آیروسل از ذرات پودری بسیار کوچکتر است، بنابراین طبق استاندارد NFPA، این سیستم در واقع یک سیستم اطفا حریق گازی به حساب می‌آید. اما سیستم اطفا حریق آیروسل چیست؟ چه چیزی آیروسل را به غول سیستم‌های اطفا حریق تبدیل کرده است؟

سیستم اطفا حریق آیروسل چیست؟

پس از ممنوع اعلام شدن به‌کارگیری سیستم اطفا حریق گاز هالون در اواخر قرن بیستم، سیستم اطفا حریق آیروسل به عنوان یک جایگزین مدرن وارد عرصه آتش نشانی شد. سیستم آیروسل جزو سیستم‌های اطفا حریق گازی دسته‌بندی می‌شود. مواد آیروسل به شکل قرص‌های فشرده در داخل ژنراتورهای آیروسل تعبیه می‌شوند و پس از فعال‌سازی سیستم، این مواد خاموش‌کننده به شکل گاز در محیط آزاد می‌گردند.

این ژنراتورها در واقع همان نقش سیلندر گاز را ایفا می‌کنند، با این تفاوت که برای عمل کردن نیاز به فشار ندارند. در صورت وقوع حریق، با فعال شدن سیستم که معمولاً به صورت خودکار توسط سیستم اعلام حریق صورت می‌پذیرد، مواد خاموش‌کننده آیروسل موجود در داخل ژنراتورها در نتیجه یک واکنش شیمیایی منحصربه‌فرد آزاد می‌گردند. میلیاردها ذره معلق ریز در هوا پخش می‌شوند که با مکانیسم حذف اکسیدان‌ها از فرآیند حریق، واکنش شیمیایی آتش را مختل کرده و عملیات اطفای حریق را انجام می‌دهند.

برای مشاهده انواع آیروسل و خرید آن بر اساس نیاز خود بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سیستم اطفا حریق آیروسل

عملکرد سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل از آنجایی که تمام عناصر آتش را مورد حمله قرار می‌دهد، جزو مؤثرترین سیستم‌ها در اطفای انواع حریق به شمار می‌رود. به طور کلی، عملکرد سیستم آیروسل گازی به شکل چند مرحله‌ای یا به عبارت فنی‌تر، چند فازی است و اساساً به چگالی ذرات آیروسل در مجاورت شعله بستگی دارد. همچنین، عملکرد کلی این سیستم به فاکتورهای مختلفی مانند محل قرارگیری ژنراتورهای آیروسل نسبت به شعله آتش، نزدیکی سایر مواد قابل اشتعال به آتش، سوخت و غیره وابسته است.

مواد آیروسل به دو طریق شیمیایی و الکتریکی فعال می‌شوند. ذرات آیروسل متشکل از کربنات پتاسیم، بخار آب، نیتروژن و دی اکسید کربن مبتنی بر پتاسیم، به شکل گاز در محیط پخش می‌شوند. در اثر برخورد ذرات آیروسل با شعله آتش، رادیکال‌های آزاد پتاسیم تولید می‌شوند. در وهله بعد، با برخورد این رادیکال‌های آزاد با هیدروکسیل‌های شعله آتش، ترکیب پایداری به نام پتاسیم هیدروکسید تولید می‌گردد. پتاسیم هیدروکسید با قطع واکنش زنجیره‌ای آتش، آن را مهار می‌کند. نکته مهمی که در عملکرد سیستم آیروسل باید به آن توجه داشت، عدم کاهش اکسیژن محیط است.

برای آشنایی بیشتر با آیروسل، مقاله سیستم اطفاء حریق آیروسل چیسترا بخوانید.

 

 

کاربرد سیستم اطفا حریق آیروسل

سیستم اطفا حریق آیروسل قادر است که آتش‌سوزی‌های کلاس A، B، C، E و F را خاموش کند. از همین رو و با توجه به توانایی بسیار بالای آن، در موارد و مکان‌های مختلفی از سیستم‌های آیروسل استفاده می‌کنند. از جمله موارد استفاده سیستم آیروسل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • نفت و گاز: انبارهای ذخیره‌سازی و پالایشگاه‌های نفت و گاز

  • صنعتی: ساختمان‌های اداری، انبارها، کارگاه‌ها، دفاتر، آزمایشگاه‌ها و غیره

  • الکتریکی: محل‌هایی که شامل مدارها و دستگاه‌های الکتریکی، تونل‌های کابلی، ترانسفورماتورها، سوئیچ‌ها، رله‌ها و سایر تأسیسات با تجهیزات الکتریکی فشار ضعیف و فشار قوی تا 40 کیلو ولت هستند.

  • الکترونیک: محل نگهداری رایانه‌ها، اتاق‌های سرور، مراکز داده و تجهیزات الکترونیکی

  • عمومی: فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید، موزه‌ها، کتابخانه‌ها، سینماها، تئاترها، پارکینگ‌های زیرزمینی، ایستگاه‌های مترو و ایستگاه‌های راه آهن

  • خصوصی: آپارتمان‌ها، خانه‌ها، کلبه‌ها، محل‌های زندگی موقت مثل تریلر و ون، گاراژ و غیره

  • وسایل نقلیه: موتور و محفظه‌های داخلی اتومبیل، ون، اتوبوس، تراموا و قطارهای واگن برقی، قطار، مترو، قایق، قایق‌های تفریحی لوکس، کشتی‌های کروز، هواپیما و هلی‌کوپتر

  • نظامی: انواع وسیله‌های نقلیه نظامی مثل زیردریایی و هواپیما

معرفی سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر

حال که با جوانب مختلف سیستم‌های اطفا حریق آیروسل آشنا شدیم، در اینجا، نوبت به معرفی جدیدترین و متمایزترین نسل سیستم اطفای حریق آیروسل یعنی آیروسل تدبیر می‌رسد. سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر جدیدترین نسل از سیستم‌های اطفا حریق آیروسل است که با بهره‌گیری از فناوری منحصربه‌فرد، به بازار ایران و منطقه معرفی شده است. نسل قبلی سیستم اطفا حریق آیروسل دارای برخی مشکلات بود که چنین ایراداتی دیگر در سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر به چشم نمی‌خورند. به لطف استفاده از فناوری جدید در سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر، دیگر شاهد مشکلاتی چون حرارت بالای گاز خروجی، رسوب و پسماند مواد آیروسل و احتمال وارد شدن صدمات به افراد حاضر در صحنه نیستیم.

گروه تولیدی و صنعتی تدبیر، با بیش از دو دهه سابقه درخشان در عرصه تجهیزات آتش نشانی و ایمنی، همواره در تلاش بوده است تا بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان قرار دهد. از همین رو، گروه تدبیر با بهره‌گیری از متخصصان این حوزه، به کاوش و بررسی تمامی ایرادات و نواقص نسل قبلی سیستم اطفا حریق آیروسل پرداخته و در صدد رفع این مشکلات برآمده است. سیستم اطفا حریق آیروسل تولیدی شرکت تدبیر به عنوان یک نمونه کامل و بدون نقص از سیستم اطفا حریق آیروسل نه تنها در داخل کشور بلکه در منطقه شناخته می‌شود. سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر بهترین نمونه ایرانی تولیدشده در نوع خود به حساب می‌آید که امنیت شما و عزیزانتان را تأمین می‌کند.

سیستم آیروسل تدبیر چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد، از مشکلات مدل‌های قدیمی در سیستم آیروسل گازی تدبیر دیگر خبری نیست. در کنار این، سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر مزایای متعدد دیگری را به همراه دارد که از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • بدون ضرر برای انسان و محیط زیست

  • مصرف مواد کمتر در مقایسه با سیستم‌های دیگر

  • عدم نیاز به لوله‌کشی یا تعبیه مخازن بزرگ

  • هزینه نگهداری بسیار پایین

  • قدرت اطفای حریق و راندمان بالا

  • استفاده از مواد آیروسل با کیفیت بالا

  • طول عمر بالای سیستم (به طور متوسط 15 سال)

  • عدم نیاز به سرویس‌کاری و شارژ

  • مؤثر در اطفای حریق‌های دسته A، B، C، E و F

  • قابل استفاده در محیط‌ها و صنایع مختلف

  • بهترین گزینه برای محیط‌های با تجهیزات حساس مثل دیتاسنتر

قیمت و خرید سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر

انواع مختلف سیستم اطفا حریق آیروسل را با قیمت‌های متفاوت می‌توانید در بازار پیدا کنید. فاکتورهای مختلفی مانند اندازه ژنراتور، کیفیت مواد خاموش‌کننده، برند تولیدکننده، خدمات پشتیبانی و غیره می‌توانند قیمت سیستم‌های اطفا حریق آیروسل را تحت تأثیر قرار دهند. اما به طور کلی، توصیه می‌شود که چنانچه قصد راه‌اندازی سیستم آیروسل را دارید، حتماً از طریق یک برند معتبر اقدام کنید.

سیستم اطفا حریق آیروسل تدبیر به عنوان یک محصول انحصاری، تنها توسط همین شرکت تولید و به بازار عرضه می‌شود. فناوری مورد استفاده در سیستم‌های آیروسل تدبیر منحصربه‌فرد بوده و با نمونه‌های مشابه موجود در بازار متفاوت است. کیفیت بالای مواد آیروسل مورد استفاده در سیستم‌های تدبیر را نیز نباید از قلم انداخت. برای اطلاع از قیمت و اقدام به خرید، کافیست که با شماره 09058950324 تماس بگیرید.

لطفاً عنایت داشته باشید که خدمات مشاوره، طراحی و اجرای سیستم آیروسل بدون دریافت هیچ گونه هزینه اضافی و به صورت رایگان توسط گروه تدبیر ارائه می‌گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا