کارگری

شهرداری نیشابور پرمصرف ترین اداره در حوزه آب است / ۷۸ روستا دچار تنش آبی هستند

شهرداری نیشابور پرمصرف ترین اداره در حوزه آب است / ۷۸ روستا دچار تنش آبی هستند

به گزارش کا 118، جعفر تمیز اظهار کرد: طی جلسات مکرر برگزار شده با شهرداری مقرر شد با اجرای تصفیه خانه مجزا از پس آب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهری و رفع نیاز آتش نشانی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ لیتر برثانیه در پیک مصرف، نیاز آب شرب نیشابور است افزود: باید تمام دستگاه‌ها در حوزه صنعت، کشاورزی و دامداری همکاری لازم جهت بهینه مصرف کردن آب در این بخش‌ها داشته باشند همچنین‌ شست و شوی حیاط و ماشین، زمان زیاد استفاده کولر، استحمام طولانی و فلاش تانک سرویس بهداشتی بیشترین زمینه هدر رفت آب شرب شهری را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در حوزه روستایی نیز هدر رفت آب را در آبیاری باغات و بخش دام نیز شاهد هستیم که انشعابات غیرمجاز جریمه و قطع می‌شود اما باتوجه به خشکسالی‌های اخیر سعی می‌شود در حوزه دام با کشاورزان همکاری لازم انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور با بیان اینکه ۷۸ روستا دچار تنش آبی هستند اعلام کرد: در این روستاها شاهد کم فشاری محسوس هستیم اما قطعی آب نداشتیم چنانچه چاه روستایی دچار مشکل و فرسودگی خطوط شود در زمانی که آب به صورت موقت قطع می‌شود آب رسانی با تانکر انجام می‌شود.

تمیز خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود اگر وضعیت چاه ۱۲۸ روستای شهرستان به صورتی باشد که از مدار خارج شود نیازمند ۱۶۷ لیتر بر ثانیه آب شرب خواهیم بود که باید اتصال از شهر صورت گیرد.

وی با اعلام فرسودگی ۳۵ درصدی شبکه آب شهرستان افزود: استاندارد حداکثر سرانه مصرف هر نفر ۱۵۰ لیتر است که این رقم در شبانه روز هر فرد نیشابوری ۲۰۹ لیتر بر ثانیه نیز مصرف می‌کند که امسال نسبت به سال گذشته در سرانه مصرف در بخش روستایی و کشاورزی این رقم افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب نیشابور اظهار داشت: بر اساس وضعیت ساخت و سازها و باتوجه به کسری آب پیش بینی می‌شود که بیش از ۶۰ درصد مشترکین از پمپ استفاده می‌کنند بزودی در مناطق یک و دو با اجرای عملیات زون بندی مشکل فشار آب حل می‌شود و  با پمپ های غیرمجاز برخورد خواهد شد.

تمیز یادآور شد: در شهرستان ۸۵۰ لیتر بر ثانیه توان تولید است که ۴۵۰ لیتر با کسری آب موجه هستیم و پیش بینی می شود با حفر ۱۵ حلقه چاه جدید نیاز آبی شهرستان رفع و مشکل افت سطح سفره های زیرزمینی نیز حل شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا