اقتصاد

فروش سایر اقلام با کارتخوان نان تخلف است/ نانوایی متخلف تعطیل می‌شود

فروش سایر اقلام با کارتخوان نان تخلف است/ نانوایی متخلف تعطیل می‌شود

محمد جلال در گفت‌وگو با خبرنگار کا 118 درباره برخی سوءاستفاده‌ها از کارتخوان‌های هوشمند برای فروش اقلامی غیر از نان و استفاده از این تراکنش‌ها برای دور زدن ضوابط و پنهان کردن انحراف آرد از چرخه پخت نان و عرضه آن به مردم اظهار داشت: برنامکی طراحی شده تا از طریق آن مردم بتوانند درباره عملکرد نانوایی نظر بدهند. تخلفی هم که به آن اشاره شد فراوانی زیاد ندارد و تشخیص آن برای سامانه بسیار ساده است؛ در عین حال ممکن است منجر به حذف کامل آرد یارانه‌ای و تعطیلی نانوایی متخلف شود.

وی درباره شناسایی این دست از تخلف‌ها افزود: الگوی خرید نان، مبالغ خرید نان و حجم تراکنش‌ها منحصر به فرد است و سایر اقلام کالایی و خدمات از نظر مبلغ، تعداد خرید و فواصل خرید متمایز از الگوی خرید نان بوده و تشخیص آن در سامانه ساده است.

مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان همچنین درباره افزایش قابل توجه قیمت نان در خرید از اپلیکیشن‌های سفارش خرید گفت: سیاست‌گذاری حوزه نان چه در موضوع قیمت و چه صدور مجوز‌ها و ملاحظاتی مانند تعیین ساعت کار بر عهده کارگروه آرد و نان استان‌ها است. امکان فروش اینترنتی نان در شهرهای بزرگ وجود دارد و معمولا این امکان برای نانوایی‌ها با قیمت تمام شده (نانوایان آزادپز) طراحی می‌شود. اما اگر نان با آرد یارانه‌ای پخته شده اما با قیمت غیریارانه‌ای به مردم عرضه شود، وظیفه کارگروه‌های آرد و نان استان‌هاست که با این تخلف برخورد کنند.

جلال ادامه داد: معمولا فروش اینترنتی نان از طریق اپلیکیشن‌ها توسط نانوایی‌هایی انجام می‌شود که از آرد آزاد استفاده می‌کنند بنابراین قیمت نان آنها متمایز است و مردم بابت خدمات، یعنی بابت اینکه نان را درب منزل دریافت کردند، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا