فرهنگ و هنر

فیلم|| شوخ طبعی «امرالله» زبان‌زد بود/ مهربانی و صداقت ویژگی بارز شهید نادران

کا 118/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در حاشیه بازدید از کا 118 دقایقی از شهید جهادگر «امرالله نادران» روایت کرد.

در روزهای گذشته که به مناسبت هفته خبرنگار مدیران و مسئولان استان گلستان با حضور در دفتر خبرگزاری کا 118 در گرگان با سردبیر و هیئت تحریریه این رسانه دیدار می کردند، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هنگام ورود به طبقه اول ساختمان جهاددانشگاهی استان گلستان که دفتر، اتاق تحریریه و سالن کنفرانس خبرگزاری کا 118 در آن مستقر است به ناگاه با نوشته سردرب ورودی اتاق کنفرانس روبه رو شد که بر روی آن نوشته شده بود: سالن جلسات شهید امرالله نادران.

اینجا بود که مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بغض و تعجب از سردبیر کا 118 گلستان پرسید: شما امرالله را می شناسید؟ او همرزم و هم بازی نوجوانی و جوانی من بوده و پرکشیدنش سخت ترین روزهای عمرم را رقم زده است.

همین مساله باعث شد تا در حاشیه نشست و گفت و گوی سیدرضا نظری با هیئت تحریریه کا 118، وی دقایقی به ویژگی ها و خاطراتی از شهید امرالله نادران پرداخت که یکی از جهادگران جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی تهران بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به اینکه بنده و شهید «امرالله نادران» با هم بزرگ شدیم و ما ایشان را «امیر» صدا زده و خاطرات بسیار زیادی با این شهید بزرگوار داریم، اظهار کرد: اگر می خواستیم صداقت، مهربانی و هر شاخصه دیگری را تعریف کنیم مصداق بارز آن شهید نادران بود و ما ایشان را در همه کارها به عنوان الگو می دیدیم.

سیدرضا نظری با بیان اینکه در کنار امیر بودن جزو عمر ما حساب نمی شد زیرا از شوخ طبعی و روی خوش او در برخوردها بی نهایت لذت می بردیم، افزود: در این مدتی که با ایشان رفیق بودم ناراحتی شهید نادران را ندیده بودم مگر آنکه کسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و ولایت توهین می کرد که در این مواقع با مشاهده کوچکترین تعرضی انعکاس شدیدی را نشان می داد.

وی روزهای آخر عمر شریف شهید نادران اینگونه روایت کرد: آخرین روزهای زندگی امیر تقریباً 10 روز با یکدیگر بودیم، بسیار پرکار، پرتلاش و مهربانانه برخورد می کرد، یکی از دوستان پزشک به ایشان گفته بود در کف پای شما زائده ای وجود دارد که باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند اما او زیر بار نمی رفت و بعد به اجبار ما و دوستان به پزشک مراجعه کرد که گفت ظاهرا اوضاع داخلی ام خیلی خراب است.

دوست و همرزم شهید نادران با تاکید بر اینکه او وابسته به دنیا نبود، ادامه داد: دقیقا 10 روز بعد از این نشست صمیمانه ما ایشان به شهادت رسید که بدون تعارف شهادت امیر شوک بزرگی به ما وارد کرد.

نظری با تاکید بر اینکه رشادت ها و ایثارگری هایی در ذهنمان نقش بسته از امیر که هیچ گاه از یادمان نمی رود، تصریح کرد: امیر یا همان امرالله با سن کمی که داشت دستگیر خیلی از افراد بود و اگر بخواهیم به دنبال کسی باشیم که تابع محض ولایت باشد باید از امرالله نادران سخن بگوئیم.

وی با اشاره به سبک و سیره زندگی شهید نادران، گفت: او همیشه می گفت واقعا اگر جنگ هم تمام شود باید همینطوری زندگی کنیم بی آلایش و بی تکلف و همواره می گفت بیاید کاری کنیم که در زندگی درونی ما یعنی در قلب ما تحول ایجاد شود.

انتهای پیام
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا