اقتصاد

مگنترون مایکروفر ال جی

مگنترون مایکروفر ال جی

استفاده از مایکروفرها بسیار گسترده بوده و می‌توانید برندهای زیادی را که به تولید این محصول مشغول هستند پیدا کنید. ال جی یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم برقی خانگی و از جمله مایکروفرها می‌باشد. قطعات تشکیل‌دهنده این دستگاه همگی برای کارکرد صحیح آن مهم هستند و ایراد در آن‌ها می‌تواند شما را با مشکل مواجه سازد. یکی از این قطعات مگنترون مایکروفر می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با مگنترون مایکروفر ال جی و عوامل آسیب زننده به این قطعه آشنا سازیم.

خرید مگنترون مایکروفر ال جی

بسیاری از مشکلاتی که احتمال دارد در مایکروفر ال جی تجربه کرده باشید به آسیب در مگنترون آن بستگی دارد. اما اصلاً مگنترون چیست و چه کاری را در مایکروفر انجام می‌دهد؟ این قطعه در حقیقت یک لامپ است که مسئولیت تولید اشعه را در مایکروفر بر عهده دارد. پس از اختراع مگنترون بود که دانشمندان موفق به ساخت مایکروفرها شدند.

مگنترون مایکروفر ال جی با ایجاد کردن اشعه کافی و مناسب، باعث گرم کردن و یا پخت مواد غذایی می‌شود. درون تمام مایکروفرها مگنترون را داخل محفظه مخصوصی قرار می‌دهند. بعد از بسته شدن درب مایکروفر و تأیید آن از سمت میکروسوئیچ، دستور شروع کار به برد داده خواهد شد. به دنبال آن مگنترون اشعه‌های مناسبی را تولید کرده و کار پخت غذا یا گرم کردن آن در مایکروفر انجام می‌شود.

قطعات مهم تشکیل‌دهنده مگنترون مایکروفر

همانطور که گفته شد مگنترون یکی از قطعات مورد استفاده در مایکروفرها می‌باشد. این قطعه از چند بخش مختلف تشکیل شده است. اولین بخش آن آنتن نام دارد که مسئول هدایت امواج رادیویی لامپ اشعه است. همچنین از یک آهنربا درون مگنترون مایکروفر ال جی استفاده می‌شود که مسئول ایجاد مسیر مغناطیسی مناسب در این لامپ می‌باشد.

 از دیگر قطعات مهم تشکیل‌دهنده مگنترون میتوان به رادیات آن اشاره داشت. این بخش باعث کاهش دما در مرکز لامپ می‌شود. همچنین شاهد وجود قطعاتی مانند کیپ کننده، صافی صدا، سیکل ساخت میدان مغناطیسی و صفحه قرارگیری لامپ اشعه هستیم. با توجه به کیفیت ساخت و برند تولیدکننده احتمال تفاوت در قیمت مگنترون مایکروفر وجود دارد. برای خرید مگنترون مایکروفر ال جی با ما در تماس باشید.

9863

ارتباط گرم نشدن مواد غذایی در مایکروفر با خرابی مگنترون

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان استفاده از مایکروفرها آن را تجربه می‌کنند گرم نشدن مواد غذایی داخل دستگاه است. در چنین شرایطی شما از زیاد نبودن حجم ماده خوراکی که داخل مایکروفر ال جی قرار داده‌اید مطمئن هستید و یک برنامه مناسب را برای پخت آن انتخاب نموده‌اید. اما باز هم متوجه می‌شوید مواد غذایی نپخته یا خوب گرم نمی‌شود. علت این مشکل می‌تواند ایراد در مگنترون مایکروفر ال جی باشد.

برای اطمینان از این موضوع می‌توانید یک لیوان آب را داخل مایکروفر قرار داده و ببینید بعد از سه دقیقه داغ می‌شود یا نه. اگر پس از این زمان دستگاه نتوانست آب را گرم کند یعنی گرم کنندگی آن مشکلی پیدا کرده است و نیاز به بررسی مگنترون مایکروفر وجود دارد. اگر مجبور به تعویض این قطعه شدید بهتر است با مراکز تعمیراتی معتبر تماس داشته باشید. برای اطلاع از قیمت مگنترون مایکروفر ال جی از کارشناسان ما کمک بخواهید.

آیا خاموش شدن ناگهانی مایکروفر می‌تواند با خرابی مگنترون مرتبط باشد؟

یکی از دیگر مشکلاتی که امکان بروز آن در مایکروفرهای ال جی وجود دارد خاموش شدن ناگهانی دستگاه در میانه کار است. در بسیاری از موارد این توقف برای ایمنی فرد و جهت جلوگیری از خارج شدن اشعه‌های مضر انجام می‌شود. اغلب اوقات به شما پیشنهاد می‌شود در زمان برخورد با چنین مشکلی میکروسوئیچ درب مایکروفر را مورد بررسی قرار دهید. اما اگر از سالم بودن این قطعه مطمئن هستید احتمال خراب شدن مگنترون مایکروفر وجود دارد.

ممکن است به دنبال بروز یک آسیب در مگنترون، برق زیادی در دستگاه استفاده شود. به دنبال کشیدن جریان برق زیاد در مایکروفر، فیوز دستگاه آن را متوقف خواهد ساخت. در صورت بروز این مشکل به احتمال زیاد باید مگنترون مایکروفر ال جی را تعویض کنید.

دلایل خراب شدن مگنترون مایکروفر ال جی

 موارد زیادی هستند که می‌توانند روی طول عمر این قطعه در مایکروفر شما تأثیر داشته باشند. ما در اینجا به مواردی که بیشترین احتمال آسیب زدن به مگنترون را دارند اشاره کرده‌ایم. اولین مورد استفاده نادرست از مایکروفر می‌باشد، یعنی شما به اشتباه ظرف فلزی درون دستگاه قرار داده باشید. همچنین اگر متوجه شده‌اید مایکروفر شما در حین کار جرقه می‌زند و این موضوع را پیگیری نکرده‌اید، احتمال خراب شدن مگنترون مایکروفر ال جی وجود دارد.

 از دیگر موارد می‌توان به نظافت نامناسب و تمیز نکردن سطح داخلی دستگاه اشاره کرد. همچنین گاهی خراب شدن ترانس و ورود ولتاژ بالا باعث آسیب دیدن مگنترون می‌شود. وارد شدن ضربه‌های شدید یا استفاده از زمان‌های پخته طولانی نیز می‌توانند روی طول عمر مگنترون مایکروفر اثر داشته باشند. اگر مگنترون سوخته است باید آن را عوض کنید. برای خرید مگنترون مایکروفر ال جی با کارشناسان ما در تماس باشید.

98944

نشانه‌های ظاهری خراب شدن مگنترون در مایکروفر

زمانی که مگنترون مایکروفر سوخته باشد برخی نشانه‌ها در ظاهر آن نمودار می‌شوند که از روی آن‌ها می‌توانید این مشکل را تشخیص دهید. اولین علامت سوختن مگنترون مایکروفر شل شدن رادیات‌های خنک‌کننده می‌باشد. همچنین در زمان سوختن مگنترون مایکروفر آهنربای داخلی آن اغلب شکسته است.

بعلاوه اگر متوجه شده باشید که آنتن مگنترون تغییر رنگ داده است یا سوختگی روی آن مشاهده می‌کنید به معنای از کار افتادن مگنترون مایکروفر می‌باشد. آخرین علامتی که می‌توان از روی آن متوجه سوختگی مگنترون مایکروفر شد آب شدن فیش‌های این قطعه است. اگر تمایل به کسب اطلاعات در مورد قیمت مگنترون مایکروفر ال جی دارید با ما تماس بگیرید.

نحوه تست لامپ مگنترون

برای این کار می‌توانید هم از روی ظاهر مگنترون متوجه خرابی آن شوید و هم تست اهمی انجام دهید. در تست اهم باید مقدار اهم بین دو پایه مگنترون کمتر از یک بوده و هیچگونه اتصال اهمی بین بدنه و پایه‌های مگنترون برقرار نباشد. اگر هریک از این موارد درست نبود نیاز به تعویض مگنترون وجود دارد.

همچنین شل بودن پرده‌های رادیات در این قطعه یا نامنظم شدن آن‌ها می‌تواند نشانه خرابی مگنترون باشد. یکی دیگر از اشکالاتی که احتمال مشاهده آن در مگنترون وجود دارد جرقه زدن آنتن آن است که اغلب با تعویض آنتن برطرف شده و نیاز به خرید یک مگنترون جدید برای مایکروفر خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا