فرهنگ و هنر

نشست «دفاع مقدس و هویت آفرینی در رسانه» برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی گفت: برای تببین مبانی دفاع مقدس باید از کارهای روتین و کلیشه‌ای فاصله بگیریم و ارزش‌های این دوران هشت ساله را با استفاده از قالب‌های نو بیان کنیم و برای پیوند بیشتر مردم و ولایت که همواره جز وصایای شهدا بوده، تلاش کنیم.

به گزارش کا 118، حجت‌الاسلام نوفرستی قائم مقام نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی در نشست شورای اندیشه ورزی هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع مقدس و هویت آفرینی در  رسانه» بیان کرد:در طول تاریخ، آنچه موجب رشد و تعالی و بقای اسلام شده، جریان کربلا است. جریان کربلا حقیقت اسلام را در طول تاریخ حفظ کرده و جهاد و دفاع مقدس ما برگرفته از عاشورای حسینی است.

وی گفت: غربیان هم به این باور رسیده‌اند که اسلام به واسطه قیام عاشورا بر پا است، پس برای جلوگیری از نشر اسلام، عاشورا و شناساندن قیام امام حسین علیه السلام به جهانیان، به مانع پردازی علیه پیاده روی عظیم و باشکوه اربعین پرداخته‌اند، که البته مدام به در بسته می‌خورند، چون چراغ حسینی خاموش شدنی نیست.

همچنین سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه دفاع مقدس در همه عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی، حرف برای گفتن دارد و می‌تواند الگوسازی کند، توضیح داد: ما بدهکار فرهنگ غنی، قوی و پر درخشش دفاع مقدس هستیم، لذا هرچه کار بکنیم در این حوزه کم است.

 فلاحی خاطرنشان کرد: برای تببین مبانی دفاع مقدس باید از کارهای روتین و کلیشه‌ای فاصله بگیریم و ارزش‌های این دوران هشت ساله را با استفاده از قالب‌های نو بیان کنیم و برای پیوند بیشتر مردم و ولایت که همواره جز وصایای شهدا بوده، تلاش کنیم.

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا