کارگری

پرستاران قراردادی و شرکتی: انتظار داریم با تصویب طرح ساماندهی «تبدیل وضعیت» شویم

پرستاران قراردادی و شرکتی: انتظار داریم با تصویب طرح ساماندهی «تبدیل وضعیت» شویم

پرستاران زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی، خواستار تبدیل وضعیت با تصویب طرح ساماندهی هستند.

به گزارش خبرنگار کا 118، براساس وعده نمایندگان مجلس، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ظرف یک هفته آینده برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس می‌آید. این طرح بعد از تصویب باید همه نهادهای دولتی و عمومی را دربربگیرد.

پرستاران شرکتی، قراردادی و ۸۹ روزه که زیرمجموعه وزارت بهداشت محسوب می‌شوند، از انتظار برای تصویب این طرح در یکی دو هفته‌ی آینده خبر می‌دهند؛ این پرستاران که با قراردادهای مختلف برای بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کار می‌کنند؛ می‌گویند: انتظار داریم با تصویب طرح همگی قرارداد مستقیم و رسمی دولت شویم؛ وزارت بهداشت باید یکی از اولین مجریان این طرح باشد چون پرستاران در دوران کرونا سختی‌های زیاد متحمل شده‌اند و هنوز هم در حال دست و پنجه نرم کردن با این ویروس منحوس هستند؛ عادلانه نیست که کار یکسان باشد اما قراردادها و مزایای مزدی از زمین تا آسمان تفاوت داشته باشد.

خواسته‌ی پرستاران غیررسمی، تبدیل وضعیت بدون آزمون و شرایط سخت است؛ آن‌ها می‌گویند پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی باید همگی رسمی باشند.

محمد شریفی مقدم (دبیرکل خانه پرستار) نیز تنها راهکار تبدیل وضعیت پرستاران و برقراری عدالت را تصویب طرح ساماندهی می‌داند و می‌گوید: ماههاست در انتظار تصویب و اجرای این طرح هستیم؛ انشالله با تصویب سریع آن، در نیمه دوم سال پرستاران غیررسمی تبدیل وضعیت شوند و عدالت شغلی برقرار شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا