کارگری

کارگران آب معدنی داماش دو ماه حقوق طلبکارند/ کارفرما: یک ماه حقوق تا پایان هفته واریز می‌شود

کارگران آب معدنی داماش دو ماه حقوق طلبکارند/ کارفرما: یک ماه حقوق تا پایان هفته واریز می‌شود

۴۱ کارگر شاغل آب معدنی داماش که در مناطق جنگلی روستای توریستی داماش کار می‌کنند، دو ماه است که حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار کا 118، جمعی از کارگران کارخانه آب معدنی داماش از مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.

یکی از کارگران شاغل در کارخانه «آب معدنی داماش» در استان گیلان از دو ماه تأخیر در پرداخت حقوق ۴۱ کارگر قراردادی این کارخانه خبر داد و گفت: دو ماه حقوق طلبکاریم و آخرین پولی که دریافت کرده‌ایم حقوق خرداد ماه بود اما تا این لحظه در خصوص پرداخت حقوق باقیمانده کارگران در این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته  است.

او در ارتباط با وضعیت فعلی کارخانه آب معدنی داماش گفت: از ابتدای سال جاری وضعیت تولید در این واحد تولیدی خوب بود و همه انبارهای کارخانه پر از بطری‌های تولید شده آب معدنی بود و به نظر نمی‌رسید این واحد تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه باشد.

این کارگر در ادامه اضافه کرد: علی‌رغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم مسئولان کارخانه می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق ندارند.

وی گفت: پیگیری‌هایمان از سوی کارفرمای اصلی هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

مدیر داخلی آب معدنی داماش با تایید مطالبات کارگران این واحد تولیدی به کا 118 گفت: حدود ۴۱نفر در این واحد مشغول کارند که مطالباتشان دو ماه به تاخیر افتاده است.

او با بیان اینکه علارغم اینکه در فصول گرم سال قرار داریم تولیدات کارخانه به سختی به فروش می‌رسند، افزود: تمام انبارهای این کارخانه پر از محصول است حال آنکه حدود ۸۰ تریلی آب قابل واگذاری برای فروش داریم.

به گفته وی؛ افزایش تورم و ناتوانی قدرت خرید مردم یکی از عوامل به فروش نرفتن محصول این کارخانه است در عین حال رقابت در بازار آب بسیار زیاد شده است.

کاری درباره مطالبات کارگران گفت: با پیگیری که روز گذشته از سهامداران کارخانه با درخواست کارگران انجام دادم  قرار است تا پایان هفته جاری یک ماه حقوق معوقه کارگران پرداخت شود.

او درباره وضعیت مطالبات کارگران بیکار شده و بازگشت به کار آن‌ها افزود: این کارگران در زمان مالکان قبلی تعدیل شده‌اند و امکان بازگشت آن‌ها با توجه به شرایط فعلی کارخانه فراهم نیست. اما در زمینه پرداخت مطالبات کارگرانی که هنوز نتوانسته‌اند طلب خود را وصول کنند، پیگیری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا