کارگری

گزارشی از دو برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»

گزارشی از دو برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان»

به گزارش کا 118، اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران، مجموعه تئاتر شهر و برنامه‌ریزی کانون نمایش‌های آیینی و سنتی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم در حال برگزاری ویژه‌برنامه‌های نمایشی خود با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر است. 

اولین روز از برگزاری این ویژه‌برنامه که ۲۸ تیرماه رقم خورد، با اجرای نوای عاشورایی توسط گروه «ساحل عاشوراییان» و با نواختن‌سنج و دمام آغاز شد. 

با پایان گرفتن این بخش از شب نخست ویژه‌برنامه، نوبت به اجرای نقالی رسید. در ادامه با حضور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی کشور)، محسن میرزاعلی به اجرای نقالی و پرده‌خوانی عاشورا می‌پردازد و با هنرش از امام شهیدان می‌گوید. 

بعد از اجرای نقالی و پرده‌خوانی عاشورایی  مجلس تعزیه «حجه‌الوداع» توسط گروه ابوالفضل احمدی اجرا شد.

در این نوبت از اجرای برنامه‌های ویژه ایام محرم که توسط اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود، شرکت مترو تهران در امر اطلاع‌رسانی این ویژه‌برنامه به یاری آمده و در فضای ایستگاه‌های مترو با نصب بنر، اطلاع‌رسانی کرده است و بدین گونه تعداد بیشتری از شهروندان تهرانی از اجرای این برنامه در محوطه تئاتر شهر آگاهی یافته‌اند و این را می‌توان از میزان استقبال مردم و علاقه‌مندان هنرهای نمایشی آیینی و سنتی که هر شب بر آن افزوده می‌شود، دریافت. 

اجراهای روز ۲۹ تیر باز هم با اجرای گروه‌سنج و دمام «ساحل عاشوراییان» آغاز شد.

بعد از نقل و پرده‌خوانی هم، اجرای مجلس تعزیه «قانیای فرنگ» توسط گروه ابوالفضل احمدی در محوطه باز تئاتر شهر و سن روباز این مجموعه روی صحنه رفت.

ویژه‌برنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی ایران هرشب از ۲۸ تیر تا ۶ مرداد در سه بخش تعزیه، نقالی و پرده‌خوانی در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا