کارگری

فناوری‌های دیجیتال؛ بهترین و اثربخش‌ترین راه تجلی فرهنگ

فناوری‌های دیجیتال؛ بهترین و اثربخش‌ترین راه تجلی فرهنگ

به گزارش کا 118 از روابط عمومی وزارت علوم، محمدهادی زاهدی امروز در مراسم رونمایی از سامانه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (فرنما) گفت: سامانه‌های داده‌محور زمینه‌ساز تحلیل داده برای اتخاذ تدابیر، تبیین راهبردها، تعریف ماموریت‌ها و پایش اقدامات هستند. 

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی افزود: با بهره‌گیری از سامانه فرنما می‌توانیم اطلس چندلایه و جامع فرهنگی آموزش عالی را ترسیم کنیم که ویژگی بارز آن تغذیه شدن با داده‌های پویا و به‌روز و در تعامل با تمام کنشگران این حوزه است. 

وی خاطرنشان کرد: البته اطلس چندلایه باید مبتنی بر ویژگی‌های محلی و منطقه‌ای باشد. 

زاهدی این سامانه را زمینه ساز تلفیق و درهم آمیختگی فناوری اطلاعات و فرهنگ دانست و گفت: در این سامانه مفهوم فناوری فرهنگی و فرهنگ فناوری تجلی می‌یابد. 

این مقام مسئول خواستار ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و چندرشته‌ای در حوزه‌های فرهنگی و هنری و فناوری دیجیتال شد و گفت: با این کار تعامل فراگیر تجلی می‌یابد. اگر امروز یک پیام رسان، یک سکو و سامانه فروشگاهی دیجیتال یا یک نرم‌افزار موفق شده و تبدیل به برند می‌شود؛ مرهون اتخاذ راهبردهایی است که توانسته مخاطب جذب و حفظ کند. طراحی چنین سامانه‌هایی قابل تسری به سایر حوزه‌ها از جمله آموزش نیز بوده که برای تحول در آموزش مبتنی بر آمایش آموزش عالی قابل استفاده است. 

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم، این سامانه را از جمله اقدامات وزارت علوم در راستای شفافیت برشمرد و گفت: شفافیت در عملکرد، شفافیت در تحقیق اعتبارات، شفافیت در حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها با این سامانه میسر می‌شود. 

زاهدی قدرت یک سامانه را در مشارکت همه ذی نفعان دانست و نتیجه‌گیری کرد: بهترین راه تبلور، تجلی و تاثیرگذاری فرهنگ، بهره مندی از فناوری اطلاعات است.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا