فرهنگ و هنر

آمادگی «اصفهان» برای میزبانی از پایتخت جوانان کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی که برای حضور در دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ترکیه سفر کرده است عصر جمعه – ۲۹ مهرماه- با طاها ایهان رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی (ICYF ) دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و علمی کشورمان، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش روابط با مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی خبر داد و تاکید کرد: شایسته است این همکاری‌ها در زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری گسترش یابد.

اسماعیلی همچنین در ادامه سخنان خود به جایگاه تاریخی اصفهان اشاره و درخواست کاندیداتوری این شهر به‌ عنوان پایتخت جوانان کشورهای اسلامی ۲۰۲۳ که پیش از این طی مکاتبه رسمی وزیر ورزش و جوانان کشورمان مطرح شده بود را مورد تاکید قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره تاسیس دبیرخانه سفیران جوان کشورهای اسلامی در ایران نیز اعلام آمادگی کرد.

طاها ایهان رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ارائه گزارشی از فعالیت این مجمع، تاکید کرد: از برگزاری جشنواره جوانان کشورهای اسلامی در ایران استقبال می‌کنیم.

به گزارش کا 118، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به کشور ترکیه، شنبه (فردا) با حضور در دوازدهمین اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی سازمان همکاری کشورهای اسلامی به ایراد سخن می‌پردازد.

دوازدهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای اسلامی ۲۹ و ۳۰ مهرماه در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

سازمان همکاری اسلامی (OIC)، دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد به شمار می رود که با عضویت ۵۷ کشور به گسترش بیش از چهار قاره است. سازمان صدای جمعی جهان اسلام و تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است و اجلاسیه وزرای اطلاع‌رسانی این سازمان تاکنون یازده دوره آن برگزار شده و دوازدهمین دوره آن نیز هم اکنون در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا