فرهنگ و هنر

امروز اربعین بیش از هر رویدادی مورد توجه جهان است

کا 118/ایلام امروز در آستانه اربعین حسینی هشتمین سوگواره «علمدار کربلا» در ایلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «کمال خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این مراسم، اظهار کرد: خون شهدای کربلا به زندگی ما نور و جهت بخشیده و مسیر عزتمندی شیعیان با محوریت اربعین به برکت روشنگری های امام خمینی (ره) و ایثارگری شهدا و رزمندگان است و  یاریگر واقعی سیدالشهدا (ع) باید تمام ارکان زندگی، افکار و اعمال ما برگرفته از سرمشق حسینی، فاطمی و علوی باشد.

وی با بیان اینکه اربعین امسال همه زائران به نیابت از امام راحل، شهدا و صلحا زیارت کنند و احیای فرضیه دینی نماز و امر به معروف و نهی از منکر را مد نظر داشته باشند، گفت: قدرت اربعین نیروهای پراکنده تشیع در سراسر دنیا را کنار هم قرار داده و موجب اتحاد و یکپارچگی جهان تشیع شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی تبار» اظهار کرد: حضرت امام صادق(ع) به وفاداری و تسلیم در برابر ولایت شهادت می دهد و تا زمانی که دست و جان در بدن داشت از پرچم ولایت پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه امروز پس از ۱۴۰۰ سال سوگواره ملی علمدار کربلا برگزار می شود نشان از تبعیت از ولایت است، گفت: این خط  متعالی تولی و تبری در فرهنگ ماست که طرفداران جبهه حق و باطل را از هم جدا می کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: اربعین حسینی  بعد سیاسی مقاومت طرفداران امام حسین(ع) در برابر  نظام سلطه را به نمایش می گذارد و نیروهای پراکنده در اربعین حسینی به سان دانه های تسبیح در کنار هم قرار می دهد و قدرت جهان اسلام و تشییع را در کنار هم قرار می دهد و امت واحده را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه وحشت دشمن نیز از عظمت اربعین و همین اجتماع گسترده شیعیان و علاقمندان به اهل بیت (ع) است و هدف آنها ایجاد تفرقه بین ملت های عراق و ایران است تاکید کرد: حضور پرشور زائران اربعین نشان دهنده غیرت حسینی شیعیان در برابر هجمه های پوشالی دشمنان است و اجاره نمی دهند که هجمه ها و دسیسه های دشمنان به نتیجه برسد.

«علی هوشمند» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این  مراسم، اظهار کرد:  اربعین حسینی، همایش عزتمند ملی و جهان اسلام و جهان بشریت  بوده که مقدمه وعده بزرگ الهی است و استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین زوار سیدالشهدا (ع) مدال افتخار نوکری زوار را بر گردن دارد که مایه مباهات و شکر خدای متعال است، تصریح کرد:  اربعین حسینی  منبری به بلندای تاریخ  بوده که ندا و شعار آن، مقاومت، آزادگی و  ولایت مداری است.

وی با بیان اینکه اربعین معبر سفر سفیران عشق، اندیشه و دین باور و مومن به وعده های الهی است، گفت: سفیرانی که از دو سوی مرز عبور می کنند و در طول سال و به ویژه اربعین حسینی تردد می کنند و هر کدام سفیر  ولایتمداری و عشق به اهل بیت(ع) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ادامه داد: هیچ‌ همایش و کنگره ای به اندازه و عظمت اربعین حسینی و نام امام حسین(ع) در بلندای تاریخ  نبوده و نیست و امروز بیش از هر رویدادی مورد توجه جهان است و مقدمه ظهور حضرت امام زمان(عج) است و امروز شاهد حضور خیل مشتاقان و دلدادگان به ولایت و ائمه اطهار(ع) در این برنامه بودیم که همه از کرامت و برکات علمدار کربلا  بوده که زمینه حضور این جمع  در این مراسم باشکوه  فراهم شده است.

شعرخوانی و رونمایی از فرش اهدایی اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) از برنامه‌های این سوگواره بود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا