فرهنگ و هنر

ایجاد مناطق ویژه فرهنگی کشور در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

به گزارش کا 118، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در شهرستان مشگین‌شهر در جمع خبرنگاران گفت: در دولت انقلابی و مردمی به جای اینکه طرح‌های عمرانی و اقتصادی با پیوست فرهنگی داشته باشیم یا مناطق اقتصادی با انضمام حوزه فرهنگ داشته باشیم، دولت در برنامه هفتم و در رویکرد به حوزه فرهنگ و هنر، مناطق ویژه فرهنگی راه‌اندازی می‌کند.

وی ادامه داد: این مناطق در چند منطقه دارای قدمت قابل توجه در کشور پیش‌بینی می‌شود و این کار بزرگ طی سال‌های آینده محقق خواهد شد و کار مطالعاتی آن انجام شده و اجرای آن از سال آینده به صورت آزمایشی در یک منطقه شروع خواهد شد.

اسماعیلی اظهار کرد: در کنار آن، در کشور از سال گذشته قرارگاه محرومیت‌زدایی فرهنگی راه‌اندازی شده و بیش از ۴۰ هزار نفر در مناطق محروم کشور تحت آموزش قرار گرفته‌اند و دوره جدید این آموزش‌ها را در شهرستان‌هایی مثل مشگین‌شهر با هدف تحقق عدالت فرهنگی آغاز می‌کنیم.

او با اشاره به سفر یک روزه خود به شهرستان مشگین‌شهر گفت: امروز با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار داشتیم و در جلسه شورای فرهنگ عمومی و همچنین در نماز جمعه حضور یافتم و خوشبختانه مشگین‌شهر، مهد فرهنگ و هنر است و شخصیت‌های مهم و تاثیرگذاری در گذشته و دوره معاصر دارد.

مشگین‌شهر با حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا