سبک زندگی

با کاغذ دیواری خانه را بزرگ و کوچک کنید

مسلما تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که کاش دیوارهای خانه‌تان بزرگتر بود و می‌شد کمی آنها را عقب‌تر کشید یا کاش جابه‌جایی دیوارها در خانه راحت‌تر بود و دردسر کمتری داشت. اما اجاره‌ای بودن خانه یا گران بودن مصالح و تعمیر خانه سریعا شما را پشیمان می‌کند و خب نمی‌توان هر دیواری را در خانه جابه‌جا کرد.

اما راهکاری‌هایی وجود دارد که می‌تواند شما را به ایده‌هایی که فکر می‌کنید نشدنی هستند، نزدیک‌تر کند. کاغذ دیواری که در این سال‌ها تنوع طرح و رنگ آنها بیشتر از گذشته شده است، یکی از این راهکارها است. اما چه در انتخاب کاغذ دیواری باید به چه نکاتی دقت کرد تا به خانه‌ای که به دلتان بنشیند، نزدیک‌ شوید.

جنس کاغذ دیواری مهم است

در بازار کاغذ دیواری‌های مختلفی وجود دارد. کاغذهایی که عمر آنها متفاوت است یا اینکه قابلیت شست‌وشو دارند یا خیر؟ اگر صاحب فرزندی هستید که در دوران نوپایی خود است باید در خرید کاغذ دیواری به این نکته قابل شست‌وشو بودن دقت کنید. در این حالت دیگر هرلحظه نگران این نیستید که دیوار کثیف شود و لکه‌های آن را چگونه باید پاک کنید.

مورد مهم دیگر این است که اگر بسیار اهل تنوع طلبی هستید و علاقه دارید که هر سال خانه خود را تغییر دکوراسیون دهید، می‌توانید کاغذ دیواری با عمرهای یک یا دوساله تهیه کنید و هزینه کمتری نیز برای آن پرداخت کنید. از طرفی اگر ثبات در فصای زندگی خود را دوست دارید به عمر مفید کاغذ انتخابی دقت کنید.

کاغذ دیواری را برای چه فضایی انتخاب می‌کنید؟

به هیچ وجه برای اتاق خواب، پذیرایی و اتاق کودک یک طرح کاغذ دیواری را انتخاب نکنید. با انتخاب کاغد دیواری در طرح‌های مختلف می‌توانید تنوع بیشتری به خانه بدهید از سمتی هر کاغذ را با توجه به فضایی که از آن استفاده می‌کنید، انتخاب کنید.

برای اتاق کودک بهترین کاغذ دیواری، طرح‌های کارتونی است که تنوع بسیاری دارد حتی می‌توانید این انتخاب این بخش را به عهده فرزند خود قرار دهید تا در فضایی که آن را بیشتر دوست دارد احساس امنیت کند.

برای انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کارتان از این نکته غافل نشوید که انتخاب کاغذهای طرح‌دار و شلوغ می‌تواند باعث حواس پرتی شما شود و طرح‌های یک رنگ و ساده انتخاب مناسب‌تری است چرا که طرح‌های شلوغ فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

از طرفی برای حال و پذیرایی به میزان فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. اگر گل‌های درشت در کاغذ دیواری می‌تواند فضا را کوچک‌تر نشان دهد با انتخاب طرح‌های عمودی و با فاصله، می‌توانید دیوارها را بلندتر جلوه دهید و با استفاده از طرح‌های افقی می‌توانید خانه را وسیع‌تر و پهن‌تر از آنچه هست، نشان ‌دهید و در عین حال، سقف را به کف نزدیک‌تر کنید.

با رنگ جان بخشی کنید

اگر در طرح و جنس کاغذ دیواری به نتیجه رسیدید حالا وقتش است که در مورد رنگ‌های آن بیشتر بخوانید. انتخاب رنگ کاغذ دیواری بسیار مهم است چرا که با انتخاب یک رنگ شما می‌توانید فضای خانه را سرد و بی‌روح یا در نقطه مقابل آن، فضایی گرم و صمیمی را بسازید.

اگر می‌خواهید فضایی پرانرژی و هیجانی شکل دهید از میان رنگ‌های درخشان انتخاب کنید.  این نکته را هم لحاظ کنید که رنگ‌های تیره فضاهای بزرگ را کوچک‌تر نشان می‌دهند اما حس آرامش بیشتری به فضا می‌دهند. از آن طرف رنگ‌های روشن، باعث بزرگ‌تر دیده شدن اتاق‌ها می‌شوند و فضا را ملایم و دوستانه و پرانرژی می‌کنند.

در این باره بخوانید:

چه وسایلی را به‌جز لباس می‌توانیم در ماشین‌ لباسشویی بشوریم؟

تعمیراتی که به راحتی می‌توانید در خانه از پس آنها بر بیایید

با این اشتباهات، عمر اجاق گاز خود را کم می‌کنید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا