فرهنگ و هنر

بسطامی: روزانه تا ۹۰ هزار زائر از مرز مهران عبور کرده‌اند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به فراهم شدن کامل تمهیدات برای عبور زائران اربعین از مرز مهران خبر داد و گفت: طی روزهای گذشته تا ۹۰ هزار زائر از مرز مهران عبور کرده اند و حدود ۷۰ درصد تردد زائران اربعین از این مرز است.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با کا 118، در رابطه با وضعیت تمهیدات در نظر گرفته شده برای تردد زائران در مرز مهران در آستانه مراسم پیاده روی اربعین بیان کرد: دولت تلاش های بسیار زیادی در سطح کشور انجام داده است تا وزارتخانه ها و سازمان ها تردد زائران را در راه های زمینی و جاده های مواصلاتی تسهیل کنن و از سمت ایلام به مهران کار شده و بار ترافیکی در زمین تقریبا مدیریت شده است.

از مهران تا مرز تمهیدات لازم برای تردد زوار فراهم شده است

وی با بیان اینکه در ایام اربعین پیک ترافیک را خواهیم داشت، تصریح کرد: از مهران تا مرز تمهیدات لازم برای تردد زوار فراهم شده است. همچنین در رابطه با پارکینگ در شهرهای مهران و ایلام پیش بینی هایی انجام گرفته و مکان هایی به شکل تفرجگاه در نظر گرفته شده تا بتوانند سرریز ترافیک را در مسیر ایلام به مهران حل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: همه فرمانداران و مسئولین اجرایی شهرستان ها در مسیر اربعین آماده کار هستند که بتوانند خدماتی را به زوار ارائه کنند و در رابطه با امکانات لازم از جمله آب و تسهیلات دیگر که اگر احیانا زوار بیتوته ای داشته باشند، هم در شهر ایلام و هم در شهر مهران تمهیداتی را پیش بینی کرده اند.

مدیران فرودگاهی به قول خود برای افزایش پروازهای اربعین عمل نکردند

بسطامی به فراهم بودن کامل تسهیلات لازم برای عبور زوار از مهران و از سمت ایران به عراق اشاره کرد و عنوان کرد: البته ما گلایه ای راجع به راه هوایی داریم، چراکه مدیر فرودگاهی کشور قول داده بودند که در ایام اربعین و در شهریورماه تعداد پروازها را اضافه کنند و قرار بر این بود تا از یکم شهریور تقریبا تا ۱۰ پرواز برای اعزام زوار و ترانزیت هوایی اضافه کنند که متاسفانه تا این لحظه ضعیف عمل کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدوارم که هم مسئولین هواپیمایی کشوری و هم مسئولین راه های زمینی در بزرگراه ها و آزادراه ها تلاش کنند که متناسب با شان مردم بتوانیم بسترساز حماسه بزرگ اربعین باشیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولین در سطح کشور و استان ایلام فعال هستند، اظهار کرد: با تلاش استاندار، معاونین و مدیران کل مرتبط در حوزه های آب و زیرساخت ها، برق و مساله اینترنت و مخابرات و بحث خودروهای زائران امکانات فراهم است و در حوزه بهداشت نیز امکانات لازم با توجه به توان استان فراهم شده است، اما می طلبد تا برای اینکه حماسه بزرگ را متناسب با شأن مردم پوشش دهیم، مسئولین وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادها بیشتر تلاش کنند.

بسطامی در خصوص وضعیت موکب های مردمی مسیر زائران اربعین گفت: به لطف خدا موکب های مردمی از ایران تا کربلا و نجف راه اندازی شده و مردم خودجوش در مسیر آماده پذیرایی از زوار در حماسه اربعین هستند.

وی افزود: ما وضعیت را بررسی می کنیم که اگر نیاز به انعکاس خبر باشد از نزدیک و میدانی در کنار مسئولان موکب ها خواهیم بود و توفیقات دوستان را منعکس کرده و همچنین اگر مشکلی باشد مطرح کنیم که در پیک ترافیک با مشکلاتی که برای زوار عتبات عالیات دردسرساز است، مواجه نشویم.

حدود ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران عبور می کنند

نماینده مردم ایلام با اشاره به اینکه مرز مهران مهمترین مرز عبوری زائران اربعین است، گفت:۶۰ تا ۷۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد می کنند و به همین اندازه هم از سوی مرز عراق به این سمت تردد دارند و مرز پر ترافیک و پر ازدحامی است که نیاز است تا چاره اندیشی بیشتری در این رابطه صورت گیرد.

بسطامی با بیان اینکه امکانات در نظر گرفته شده در حال حاضر در مسیر تردد زائران در حال فعالیت شبانه روزی هستند، بیان کرد: پیش بینی این است که قریب ۷۰ درصد کل زوار از مرز مهران برگشت داشته باشند. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد و تا روزهای گذشته به صورت روزانه۷۰، ۸۰ و روز گذشته تا ۹۰ هزار زائر از مرز مهران عبور کرده اند که قطعا در روزهای بعد این تعداد چند برابر خواهد شد.

وی در پایان گفت: پیاده روی اربعین حماسه بزرگی است که ان شاءالله خداوند به این حماسه عظیم مردمی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا