فرهنگ و هنر

بصیرت و زمان شناسی مهمترین وجه شخصیت والای شهید جعفری بود

به گزارش کا 118از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ استاندار کرمانشاه در این پیام که به مناسبت سالروز شهدا شهید جعفری صادر شده، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم جهاد تبیین در کشور، باید سیره‌ شهدا برای جوانان تشریح شود تا این نسل با حماسه آفرینی، هوشمندی، تدبیر، ایثارگری و جانفشانی شهدا آشنا شوند چرا که دشمن با هجمه‌های سنگین فرهنگی، نسل جوان و نوجوان و آرمان های انسانی، اخلاقی و بلند انقلاب اسلامی ما را هدف قرار داده است.

بهمن امیری مقدم در ادامه افزود: به گواه تاریخ و روایت پیشکسوتان عرصه ولایتمداری، نقش پررنگ و موثر شهید والامقام سیدمحمدسعید جعفری در گسترش موج انقلاب اسلامی در غرب کشور و به ویژه در استان کرمانشاه، نقشی محوری و غیرقابل انکار بوده است.

وی اضافه کرد: شهید جعفری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به نقش‌آفرینی خویش در تثبیت و تحکیم پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داده و در عین جوانی به عنوان اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کرمانشاه منصوب شد و با هوشمندی، هسته‌های اولیه آموزش نظامی انقلابیون جوان در غرب کشور را راه‌اندازی و مدیریت نمود.

استاندار کرمانشاه گفت: مهار غائله گروهک‌های فرصت‌طلب و تجزیه طلب در جای جای کرمانشاه و  کردستان (از مهاباد و مریوان تا سنندج و پاوه) در ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، اوج نقش‌آفرینی شهید جعفری در مسیر تاریخ انقلاب در غرب کشور بوده است.

امیری مقدم افزود: مهمترین وجه شخصیت والای شهید جعفری، بصیرت و زمانشناسی ایشان بود که نیازها و فتنه ها را خیلی زود تشخیص دادند و در خط مقدم مقابله و مهار آنها حاضر و جانفشانی کردند. بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب، شهید جعفری را “شهید پیشرو و پیشتاز” نامیدند و فرمودند: این زود فهمیدن، به‌وقت فهمیدن، به‌هنگام عمل کردن و پاسخ به نیاز دادن این آن نقطه برجسته‌ای (درباره این شهید) است که نباید مغفول بماند.

وی اضافه کرد: در چهارم آبان ماه، سالروز شهادت شهید شاخص استان و کشور شهید سیدمحمدسعید جعفری و یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و با امام شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد مجدد می‌بندیم که رهروان همواره مسیر تعالی‌بخش شهیدان باشیم.

به گزارش کا 118؛ شهید سید محمدسعید جعفری نخستین فرمانده سپاه در غرب کشور است که مقام معظم رهبری وی را شهید پیشرو خطاب کردند، وی از پیشگامان انقلاب اسلامی در شهر کرمانشاه است که علاوه بر سوابق انقلابی و مبارزاتی علیه گروه‌های ضد انقلاب را در کارنامه خود داشت.

شهید سید محمد سعید جعفری کرمانشاهی در ۱۸ بهمن ۱۳۳۱ در قصرشیرین به دنیا آمد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا