فرهنگ و هنر

خواهر آرشام سرایداران: برادرم به داستان‌نویسی علاقه داشت

فاطمه سرایداران دوشنبه در گفتگو با کا 118به استعداد برادرش آرشام در نویسندگی اشاره کرد و گفت: آرشام ذوق نویسندگی داشت و به راحتی سوژه‌یابی می‌کرد و با خلق شخصیتی جدید از قهرمان‌های اصلی داستان‌هایی که می‌خواند داستان جدیدی می‌نوشت.
خواهر “آرشام” ادامه داد: او مهارت خوبی در نوشتن داشت؛  رویاپردازی و خیال‌پردازی می‌کرد و ایده‌هایی که به ذهنش می‌رسید را در قالب داستان به نگارش در می‌آورد.

فاطمه سرایداران اضافه کرد: او ۲ داستان نوشته بود و قرار بود آموزش و پرورش این داستان‌ها را در قالب ۲ کتاب منتشر کند.

وی بیان کرد: در سفری که اخیرا به بندرعباس داشتیم وقتی پدرم از آرشام پرسید که چه چیزی لازم دارد تا برایش بخرد، آرشام فقط یک مداد خواست. او به پدرم گفت برایش یک اتود (مداد نوکی) بگیرد؛ مدادی که نیاز به تراشیدن نداشته باشد و بتواند با آن راحت‌تر بنویسد. در واقع تنها خواسته او یک مداد برای نوشتن بود.

او با بیان اینکه آرشام پسری بسیار آرام بود، گفت: آرشام در تمام درس‌هایش هم بسیار موفق بود؛ مشق‌هایش را خوش خط می‌نوشت و بین هم‌کلاسی‌هایش، دانش‌آموزی نمونه بود.
خواهر آرشام عنوان کرد: آرشام بسیار باهوش بود و مطالب را سر کلاس درس با دقت فرا می‌گرفت و هیچ‌وقت نیاز نبود او را وادار به درس خواندن کنیم. ما هیچ‌وقت با او مشکلی در درس‌خواندن نداشتیم. آرشام پسری خلاق و موفق بود.

غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۱، فردی مسلح با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، زائران این حرم را به رگبار بست. این حمله تروریستی بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مجروح در پی داشته است. آرشام سرایداران در این حادثه همراه با پدر و مادرش به شهادت رسید. آرتین برادر آرشام نیز در این حادثه مجروح شد.

بنا بر آخرین اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنان هفت نفر از مجروحان حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بستری هستند که از این تعداد، ۶ نفر از این افراد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
عامل این حمله تروریستی در بیمارستان به هلاکت رسید و عامل دوم این عملیات پس از دستگیری با اعتراف به انجام شدن جنایت در حرم شاهچراغ (ع) از سوی گروه تروریستی داعش گفت: از نگاه این گروه تکفیری، زمان اغتشاشات بهترین موقع برای عملیات در ایران بود و شیراز به عنوان محل انجام عملیات تعیین شد.

پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه یازدهم آبان ۱۴۰۱ در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دیدار پرشور صدها تن از دانش آموزان، قضیه شاهچراغ و کشتار مردم و کودکان را جنایتی بزرگ خواندند و گفتند: پسربچه‌های دانش‌آموزی که در این حادثه به شهادت رسیدند چه گناهی کرده بودند؟ پسر بچه‌ای که در این جنایت،‌ پدر و مادر و برادر خود را از دست داد و دچار چنین غم بزرگی شد، چه گناهی کرده است؟ آن طلبه جوان و متدین و حزب اللهی، آرمان عزیز که در تهران زیر شکنجه به شهادت رسید و پیکر او را در خیابان رها کردند، چه گناهی کرده بود؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایات،‌ خاطرنشان کردند: چرا این مدعیان حادثه شیراز را محکوم نکردند و چرا یک قضیه خلاف واقع و دروغ را هزاران بار در سکوهای خود در اینترنت تکرار می‌کنند، اما نام «آرشام» را ممنوع می‌کنند؟ آیا این مدعیان واقعاً طرفدار حقوق بشر هستند؟

در این باره بیشتر بخوانید:

آرشام، شهیدی که نشان داد راه فهمیده‌ها ادامه دارد

دلجویی رهبر انقلاب از آرتین سرایداران و خانواده دانش آموز شهید حادثه شاهچراغ+فیلم

خانواده آرتین: حساب‌ها در شبکه‌های اجتماعی جعلی است

خواهر آرتین سرایداران: آرتین را فرزند خود می‌دانیم

قهرمان المپیک مدال خود را به آرتین اهدا کرد

روایت تلخ پرستار آرتین که در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، پدر و مادر و برادرش را از دست داد / آرتین: اشک‌هایم را چگونه پاک کنم؟

دست‌هایی که برای “آرتین” به سوی آسمان بلند شد

آرتین، همچنان چشم‌انتظار بازگشت پدر، مادر و برادر است
 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا