فرهنگ و هنر

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه گذشت؟

به گزارش کا 118، در بیانیه پایانی اجلاس تهران که روز سه‌شنبه قرائت شد، آمده است: سازمان‌های عضو با به رسمیت شناختن معیارهای بین‌المللی از جمله احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها تاکید دارند که رسانه حرفه‌ای نباید حاکمیت ملی کشورهای مستقل در سراسر جهان را تهدید کند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به این که اعضای اوآنا با به رسمیت شناختن حق مخاطب برای دستیابی به اطلاعات دقیق و درست تاکید دارند، آمده است، آنان اجازه نخواهند داد که ملاحظات سیاسی بر رفتار حرفه‌ای از جمله بازتاب حقایق اثر منفی بگذارد.

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۳۱۴۴/
دیدار با رئیس جمهوری؛

رئیسی: رسانه باید استقلال، هویت و آزادی ملت‌ها را صیانت کند/آمریکا باید درباره مذاکرات تصمیم بگیرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس اوآنا با بیان اینکه امروز در دنیای ارتباطات شاهد هجوم گسترده به فرهنگ ملت‌های مستقل هستیم، اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در دفاع مقابل این هجوم بی‌رحمانه نسبت به استقلال، آزادی، فرهنگ و هویت ملت‌های مستقل بسیار مهم است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با بیان اینکه نیمی از جمعیت جهان در حوزه ماموریتی این اتحادیه قرار دارد، گفت: این منطقه دارای تمدن و مدنیتی به بلندای تاریخ است و جلوه‌های تمدنی و فرهنگی از ویژگی‌های منطقه ماست.

رئیس جمهور در ادامه حفظ هویت و استقلال ملت ها و کشورهای منطقه را ماموریت بزرگ اصحاب رسانه برشمرد وافزود:دنیای امروز، دنیای اطلاعات و ارتباطات است که در همین بستر فرهنگ ملت‌ها به ویژه ملت‌ها و کشورهای مستقل مورد هجوم واقع شده است. نظام سلطه می‌خواهد ملت ها را از هویت تهی کند تا کشور مستقل در دنیا و منطقه نباشد.

دکتر رئیسی اظهار داشت: در مقابل این هجوم بی رحمانه‌ای که نسبت به فرهنگ، استقلال و آزادی ملت ها وجود دارد، نقش رسانه‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است.

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۲۵۴۲/

امیرعبداللهیان: آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه با اوکراین هستیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با اعضای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با اشاره به برگزاری مجمع عمومی هجدهمین دوره این سازمان در تهران گفت: ابتدا تبریک عرض می کنم دبیرکلی جناب آقای دکتر نادری را که از همکاران موفق و دارای تجربه بسیار بالا در رسانه و دارای نگاه بین المللی در عرصه رسانه هستند و به طور شایسته به تقویت و انسجام در حوزه کار در اوآنا کمک کردند.  

وی ادامه داد: در مورد نقش رسانه و نقش سازمان اوآنا بحث و تبادل نظر انجام شده و نقش اوآنا برای مقابله با جریان یکسویه خبرسازی غربی حائر اهمیت است و این سازمان در برابر جریان سازی های مقابل قرار دارد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دولت ایران نگاه ویژه ای به قاره آسیا که از رشد فزاینده ای برخوردار است، دارد، تصریح کرد : ما نگاه به قاره آسیا را مبتنی بر سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی هوشمند و تعامل و فعالیت موثر در عرصه سیاست خارجی قرار داده ایم.

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۲۳۸۴/

بازدید از سازمان انرژی اتمی ایران 

شرکت کنندگان هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) روز سه شنبه از سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان پیشرفت های علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه فناوری صلح آمیز هسته ای قرار گرفتند.

در جریان این بازدید، محمد اسلامی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی به بیان آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور و لزوم استفاده از فناوری هسته‌ای در زندگی مردم و تاثیر آن در اقتصاد ملی پرداخت
 

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۲۹۸۸/

روایت اسلامی از پیام آمریکا برای آغاز گفت‌وگو با ایران

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به پیام چندی پیش آمریکا به ایران برای مذاکره گفت: آمریکایی ها سه یا چهار روز پیش نیز مجددا پیامی به ایران منتقل کردند که آماده ادامه گفت وگوها هستند.

وی افزود، این در حالی است که حدود یک ماه پیش آمریکایی‌ها گفتند که موضوع گفت و گو با ایران و مذاکرات هسته‌ای دیگر در دستور کار ما نیست.

اسلامی در چرایی این درخواست های آمریکا از ایران تصریح کرد، آنان چون به توطئه‌ای که در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند، دل خوش کردند چنین پیام هایی را فرستادند.

وی در ادامه با بیان اینکه شما به عنوان افراد رسانه‌ای با مطالبی که پیرامون سازمان انرژی اتمی منتشر می‌شود، آشنا هستید، گفت: اگر طی ۲۰ سال گذشته اخباری که درباره صنعت هسته‌ای ایران منتشر می‌شود را بررسی کرده باشید با یک سری کلید واژه‌هایی چون لویزان، پارچین، آباده، تورقوزآباد و از این دست مواجه خواهید شد.

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۳۲۱۲/

ریاست کا 118بر اوآنا رسما آغاز شد

در آیین اختتامیه هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با رای اعضای این مجمع ریاست سه ساله سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (کا 118) بر این سازمان (اوآنا) به صورت رسمی آغاز شد.

علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در آیین اختتامیه هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با تشکر از اعضای شرکت کننده در این مجمع، گفت: در دوره جدید تلاش می ‌کنیم ارتباط بین خبرگزاری‌های عضو را بیش از پیش گسترش دهیم و این ارتباطات در مسیر اطلاع‌رسانی مستقل و بی طرفانه مبتنی بر ارائه حقایق پیش برود.

نادری با تقدیر از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی برای مدیریت این سازمان طی سه سال گذشته، تاکید کرد: امیدوارم در دوره جدید بتوانیم مسیرهای جدید برای اطلاع رسانی و ارتباطات را با همکاری هم پیدا کنیم و آنها را توسعه دهیم.

در روز پایانی اجلاس اوآنا چه  گذشت؟

https://www.irna.ir/news/۸۴۹۲۳۲۲۷

مسکو میزبان نوزدهمین اجلاس اوآنا

مسکو پایتخت روسیه با رای اکثریت اعضای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) به‌ عنوان میزبان نوزدهمین اجلاس در سال ۲۰۲۵ تعیین شد.

خبرگزاری تاس و شین هوا برای ریاست اجلاس بعدی اوآنا نامزد شده بودند که با رای اعضا در هجدهمین اجلاس اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه مسکو از بین دو نامزد برای میزبانی دور بعد اجلاس انتخاب شد.

https://www.irna.ir/news/84923227

دیدارهای مدیرعامل کا 118با مدیران رسانه ها 

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز همچنین با مدیران تعدادی از رسانه های شرکت کننده در این اجلاس دیدار و در باره همکاری های دوجانبه و راههای مقابله با جریان یکسویه خبر از سوی رسانه های غربی گفت وگو و رایزنی کرد.

دیدار با مدیر اجرایی خبرگزاری کیودوی‌ ژاپن، مدیر ارشد خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان، رئیس دفتر غرب آسیای شین هوا؛ دبیرکل اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه و مدیر عامل خبرگزاری تاس روسیه از جمله برنامه دیدارهای امروز علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیران سایر رسانه ها بود.

https://www.irna.ir/news/84923308

https://www.irna.ir/news/84923057

https://www.irna.ir/news/84923098

https://www.irna.ir/news/84923083

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا