فرهنگ و هنر

زیبایی‌های نماز با ابزار هنر در میان جوانان و نوجوانان ترویج شود

به گزارش کا 118، علی‌اصغر دریایی روز سه‌شنبه در کمیته فرهنگی جشنواره فرهنگی و پژوهشی سراسری نماز “فجر تا فجر” اظهار داشت: صرفاً برگزاری جشنواره‌ای با عنوان نماز و ارسال آثاری در این زمینه نمی‌تواند تاثیری در علاقمند کردن مردم و جوانان و نوجوان به فریضه نماز داشته باشد، بلکه باید موضوع مهم نماز در جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان گنجانده شود.

وی افزود: در تبلیغات و ترویج نماز خوانی تنها به مقوله خواندن نماز به عنوان یک فریضه دینی نباید اکتفا کرد، بلکه لازم است زیبایی‌های نماز و تاثیرات پزشکی وضو در سلامتی و بهداشت نماز خواندن را به شیوه‌های هنری ترویج کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان ادامه داد: امروز برای ترویج صحیح و تاثیرگذاری نماز به یک فرهنگ‌سازی اصولی نیاز داریم، روش ها را باید تغییر داد تا جذابیت داشته و از نظر بصری نیز تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: پوستر و اقلام تبلیغی این جشنواره از طریق فضای مجازی و نشریات محلی به سمع و نظر هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری رسانده شود.

در این جلسه هرکدام از نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای دینی و فرهنگی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در این زمینه ارائه دادند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا