فرهنگ و هنر

سرمایه گذاری جدی بنیاد شهید برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان شاهد

به گزارش خبرنگار کا 118، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با دانش پژوهان، تشکل ها و کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان قزوین به خبرنگاران گفت: یکی از برنامه های ما ایجاد خانه های خلاق در همه استان ها است که تاکنون در ۱۳ استان خانه خلاق ایجاد کرده ایم و یک سامانه تحت عنوان گنج شاهد ایجاد شده که براساس آن، رویدادهای استارتاپی را در سطح استانی و منطقه ای برگزار می کنیم.

وی افزود: این سامانه، اطلاعات تمامی شرکت های دانش بنیان و استارتاپی ایثارگران را شناسایی می کند که تا به امروز نیز یک هزار شرکت استارتاپی وابسته به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان را شناسایی و شبکه کرده ایم.

این مسوول با اشاره به اینکه جایزه ای تحت عنوان صعود تعریف شده و ابتدای امسال نیز نخستین دوره آن برگزار گردید، خاطرنشان کرد: دومین دوره این جایزه نیز برگزار می شود که در واقع یک رقابت بین شرکت های استارتاپی وابسته به ایثارگران لسا.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: همچنین ما برای حمایت، توسعه بازار و معرفی محصول شرکت های استارتاپی که محصول تولید می کنند، اقدام کرده و میزهای نمایشگاهی نیز برای انجام این کار فراهم می کنیم تا در نهایت نمایشگاه های خاص و مستقل ایثارگران را برپا کنیم.

این مسوول حوزه ایثارگران اضافه کرد: همچنین تفاهم نامه هایی بین این نهاد، پارک های علم و فناوری دانشگاه ها و معاونت علمی ریاست جمهوری در سطح ملی و استانی منعقد شده تا شرکت های دانش بنیان وابسته به ایثارگران از خدمات فنی، تسهیلات و سایر موارد بهره مند شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم تلاش جدی را در حوزه توسعه دانش علم و فناوری در کشور با بهره برداری از ظرفیت های علمی وابسته به خانواده ایثار و شهادت و سازمان های اقتصادی بنیاد شهید و ایثارگران داشته باشیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در سازمان های اقتصادی نیز این مساله محوری کاری قرار داده شده و بسیاری از انتقال تکنولوژی ها، به عنوان مثال در حوزه صنعت طیور، توسعه فناوری تولید برق، انتقال آب و فناوری چاه نفت در سازمان های اقتصادی ما در حال شکل گیری است که در آینده جزییات بیشتری از آن اطلاع رسانی می شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا