فرهنگ و هنر

سیرجانی‌ها پیکر شهید هشت ساله را در آغوش کشیدند

به گزارش کا 118 سیرجانی‌ها در استان کرمان امروز در مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید هشت ساله حادثه تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ شیراز کم نگذاشتند؛ همه تلاش خود را کردند تا جای خالی پدر علی اصغر هشت ساله در این مراسم احساس نشود و گرد غربت در مراسم باریدن نگیرد.

پیکر دانش آموز هشت ساله، شهید علی اصغر لری گویینی امروز در حالی وارد سیرجان شد که مراسم استقبال دانشجویان و دانش آموزان در برخی مدارس و ۲ دانشگاه آزاد اسلامی و صنعتی سیرجان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسید.

شهید لری گویینی متولد ۱۳۹۳ که در دبستان کعبه روستای چاه قوسکی شهرستان سیرجان در کلاس ۶ نفره در سال دوم مشغول به تحصیل بود در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ درحالی که همراه پدر خود مشغول زیارت و نماز بود به شهادت رسید و پدرش نیز که همچنان درگیر جراحت ناشی از حادثه است در بیماستان شیراز تحت درمان قرار دارد.

به گزارش کا 118مراسم تشییع این شهید دانش آموز فردا دوشنبه در شهر کرمان مرکز استان و روز سه شنبه در شهرستان سیرجان برگزار می شود.

پیکر شهید لری گویینی در گلزار شهدای سیرجان در جوار شهدا آرام خواهد گرفت.

پای صحبت مادر شهید

خبرنگار کا 118در جریان مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید هشت ساله سیرجان با مادر این شهید و برخی از دانشجویان و دانش آموزان حاضر در مراسم نیز صحبت کرده است.

پریسا محیاپور مادر این شهید دانش آموز در مراسم استقبال از پیکر فرزندش درحالی که در کنار تابوت فرزند هشت ساله خود حاضر شده بود با چشمانی سراسر اشک گفت: نامش را علی اصغر گذاشتم تا بزرگ که شود برای علی اصغر امام حسین ع عزاداری کند، فردی هیاتی باشد و مسیر راه شهید ۶ ماهه کربلا را طی کند.

وی افزود: امروز قاتلان علی اصغر من و دیگر جوانان اسلامی بدانند ما انتقام خود جوان مان را خواهیم گرفت.

راحله محمودآبادی دانش آموز دبیرستانی نیز از دیگر افرادی بود که در این مراسم حاضر شده بود و گفت که وظیفه داریم از خون شهدای خود حفاظت کنیم.

زهرا رستمی دیگر دانش آموز سیرجانی نیز گفت: تروریست ها به هیچ چیز حتی کودکان کم سن و سال رحم نمی کنند و این یعنی ما باید مراقب باشیم.

رضا آباده ای از دیگر دانش آموزان که برای استقبال آمده بود درحالی که زیر تابوت شهید را گرفته بود اظهارداشت: ما باید انتقام خون برادرمان را بگیریم.

مهدی بهاءالدینی دانشجوی دانشگاه صنعتی سیرجان نیز در این مراسم گفت: دشمنان با حرکت های کور و بی هدف تروریستی راه به جایی نمی برند.

ملیکا کاظمی از دیگر دانشجوان این دانشگاه نیز اظهارداشت: همه جهان بدانند ما با هر مرام و عقیده که باشیم ایران، نظام و کشورمان را دوست داریم.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

غروب چهارم آبان ۱۴۰۱ تروریستی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۳ نفر از جمله چند کودک و زن را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مسئولان استان فارس ۳۰ نفر را مجروح کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا