فرهنگ و هنر

شکوفایی دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه از طریق جشنواره‌های محتوایی

طالب محمدی روز جمعه در گفت و گو با کا 118اظهار داشت: جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یکی از این جشنواره‌هایی است که با هدف توسعه پژوهشگری و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای معلمان، به اشتراک‌گذاری تجارب معلمان، آشنایی با فناوری های نوین، شناسایی و ترویج روش ها و تجارب موفق و کارآمد تدریس و در نتیجه کمک به شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان این جشنواره تمام شاغلان در دوره‌های مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی- فراگیر مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری هستند، افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی جشنواره الگوهای برتر یاددهی یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شاغلان در مدارس استثنایی و مراکز آموزشی توانبخشی استان تا ۳۰ آذرجاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه تنوع نیازها در دانش آموزان با نیازهای ویژه این ضرورت را ایجاب می کند تا ارتقا و بروزآوری تخصص و مهارت معلمان مدنظر قرار گیرد، گفت: نقش معلم به عنوان هدایت کننده و موثرترین عنصر در فرآیند آموزش و پرورش اجتناب ناپذیر است، لذا تغییرات و تحولات در نوع و چگونگی آموزش و ارتقای توانمندی معلمان در برنامه‌های آموزشی باید اولویت باشد.

وی با اشاره به اینکه معلمی دارای عملکرد بهتر وتدریس کارآمدتری است که دارای دانشی بیشتر، روش‌های تدریس خلاقانه‌تر، مهارت بکارگیری روش‌های جدید و فعال تدریس و ارزیابی باشد واز روش‌های مختلف ارزشیابی استفاده کند، افزود: افزایش توانمندی معلمان موجب رشد دانش‌آموزان شده وسطح یادگیری ومهارت را در آنان ارتقا می بخشد.

جشنواره ایده‌ها، تجربیات برتر و خلاقیت آموزش پرورش استثنایی

محمدی در ادامه به برگزاری جشنواره ایده‌ها، تجربیات برتر و خلاقیت آموزش پرورش استثنایی استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف تقویت خلاقیت و ارتقای توانمندی، ایجاد شبکه ارتباطی فعالان حوزه تعلیم و تربیت، شناسایی نیروهای خلاق عرصه تعلیم و تربیت و گردآوری ایده‌های تربیتی و تجربیات نوآورانه در حوزه آموزش وپرورش استثنایی استان برگزار می‌شود.

شکوفایی دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه از طریق جشنواره‌های محتوایی

وی افزود: مدیران مدارس استثنایی، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری، مراکز مشاوره و کارشناسان آموزش و پرورش استثنایی می توانند با ارائه تجربیات و پژوهش های خود در این جشنواره شرکت کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی جشنواره، ایده‌ها، تجربیات برتر و خلاقیت، کارکنان شاغل در مدارس استثنایی و مراکز آموزشی توانبخشی استان تا ۲۰ آذر فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال کنند.

وی محورهای جشنوار را تجارب برتر مدیریتی مبتنی بر خلاقیت در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، توانبخشی و ایده‌ها، ابتکارات فردی و حرفه‌ای، اقدامات نوین و موثر خلاقانه در راستای مدیریت و رهبری آموزشی اعلام کرد.

محمدی گفت: این جشنواره در راستای شناسایی، مستندسازی، معرفی و ثبت ابتکارات آموزشی، تربیتی و مشاوره‌ای فرهنگیان به منظور زمینه‌سازی برای تحقق هدف‌های عملیاتی و راهکارهای ذیل آن‌ها در سند تحول بنیادین برگزار می‌شود.

جشنواره تولید محتوای آموزشی

وی در ادامه اظهار داشت: جشنواره تولید محتوای آموزشی دبیران وهنرآموزان با هدف ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی، پرورش توانمندی‌ها وخلاقیت‌های دبیران، هنرآموزان وکارکنان شاغل درآموزش وپرورش استثنایی برگزار می شود.

شکوفایی دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه از طریق جشنواره‌های محتوایی

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه تمام هنرآموزان و دبیران دوره دوم متوسطه کار دانش خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه می توانند در این جشنواره شرکت کنند، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل اجرایی، جشنواره تولید محتوای آموزشی در یک مرحله و به صورت کشوری برگزار می‌شود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس تقویم زمانبندی فرآیند اجرای شیوه نامه، علاقه مندان تا ۱۳ اسفند جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در حوزه آموزش اداره استثنایی استان ارسال کنند.

وی افزود: آثار تولیدی باید محصول فعالیت علمی وخلاقانه فردی یا گروهی و با رعایت حق مالکیت فکری و معنوی و متناسب با برنامه درسی رشته های کمک کار(ساده) نقاش ساختمان، کمک آشپز، کمک خراط، کمک قالی باف،کمک تعمیر کار کفش و سایر رشته های مرتبط باشد.

محمدی تولید محتوای آموزشی متناسب با نیازهای دانش آموزان را یکی از گام‌های اساسی درنظام آموزشی عنوان کرد وگفت: حضور مؤثر هنرآموزان و دبیران صاحب نظر وآگاه می تواند این جشنواره را به یک فرصت مطلوب برای رسیدن به هدف‌های آموزشی و پرورشی تبدیل کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا