فرهنگ و هنر

صادرات بزرگ فرهنگی نیجریه در سومین دوره جشنواره بین‌المللی هنر لاگوس

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، Miabo Enyadike هنرمند بین المللی هنرهای تجسمی، این نمایشگاه را از ۲۷ آوریل تا یکم می سال میلادی آینده با حضور ۲۴ هنرمند از نقاط مختلف جهان و هنرمندان دیگری با الهام از  آفروبیتز – Afrobeats برگزار می‌کند.

این رویداد شامل کارگاهی با موضوع جشنواره هنری است.

Afrobeats اصطلاحی برای توصیف موسیقی محبوب غرب آفریقا و دیاسپورا است که در ابتدا در نیجریه، غنا و انگلیس در دهه های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ توسعه یافت. آفروبیتز به خودی خود کمتر سبک می شود ولی بیشتر  توصیف کننده ای برای ادغام نواهای جاری در غنا و نیجریه است که در آن گونه هایی مانند هیپلایف، موسیقی جوجو، هایلایف و بیت های نایجا ادغام شده اند.

میابو اندیادیکه بنیانگذار این رویداد هنری گفته موفقیت جشنواره در سال ۲۰۲۲ که در آن هنرمندانی از آفریقا و اروپا حضور داشتند گروه او را تشویق به برگزاری سومین دوره آن کرده است.

در دوره پیشین که با موضوع جهان را دوباره بسازید- Remake the World در مرکز  Ebonylife در جزیره ویکتوریا واقع در لاگوس برگزار شد، ۲۴ هنرمند از آفریقا و اروپا، با نمایندگی گالری از فرانسه و آفریقای جنوبی  آثار خود را عرضه کردند.

 او با اشاره به ۸ هزار بازدید کننده در دومین دوره جشنواره گفت که رویداد آتی با انتظارات بسیاری همراه است.

میابو که لیسانس هنرهای زیبا و کاربردی خود را از کالج آموزش ایالتی ریورز و دانشگاه ایبادان نیجریه دریافت کرده کار خود را در سال ۲۰۰۶ با دریافت جایزه بنیاد فورد و کمک هزینه برای هنر معاصر از سوی Terra Kulture مستقر در لاگوس آغاز کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا