فرهنگ و هنر

طلبه‌ای که به دست اغتشاشگران در شیراز به شهادت رسید،‌ که بود؟

عبدالرحیم مؤیدی برادر شهید محمد مویدی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با  خبرنگار کا 118برخی از ویژگی های شخصیتی شهید مویدی را برشمرد و  اظهار کرد: شهید محمد مؤیدی ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در خانواده مذهبی در منطقه بیضا  استان فارس متولد شد و پس از طی کردن دوران مدرسه وارد حوزه علمیه گردید.
برادر شهید مؤیدی افزود: این شهید والا مقام همواره در کنار مردم بود و با خدمت جهادی و ایثارگرانه در شرایط حساس و بحرانی که مردم به کمک و امداد نیاز داشتند به کمک مردم می‌شتافت.
وی ادامه داد: برادرم بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در امور جهادی و مردمی گذراند؛ همواره در موکب‌های اربعین به صورت خود جوش حضور می‌یافت و خدمتگزار زائران اربعین و دوستداران خاندان عصمت و طهارت  و محبان اهلبیت بود.
مویدی اضافه کرد: در جریان سیل خوزستان و در زلزله‌های بم و سرپل ذهاب و در سیل و حوادثی که در استان فارس رخ می‌داد آستین همت بالا می‌زد و با اقدامات جهادی و ایثارگرانه دوشادوش روحانیت در کنار مردم بود و به امدادرسانی می‌پرداخت.
وی بیان کرد: شهید مویدی سپاه را چون سروی بلندقامت پاسداری می‌کرد و همواره در کنار برادران سپاه برای تداوم خط ایثار و شهادت از خودگذشتگی و جانفشانی داشت و با آموزه‌های معنوی که در مکتب اسلام و امام راحل و رهبر معظم انقلاب آموخته بود برای بارور شدن درخت توانمند انقلاب جان خود را نیز فدا کرد.

حجت‌الاسلام مویدی ،شهیدی جهادی از تبار روحانیت شیراز

او عنوان داشت: از این شهید بزرگوار دو فرزند پسر بر جای مانده است. حسین و محمدامین فرزندان ۹ و ۱۲ ساله شهید مویدی هستند که از امروز پرتوان‌تر، سلحشورتر و با اراده‌ای آهنین باید راه پدر را ادامه دهند.
مویدی یادآور شد: از همسر بزرگوار این شهید روایت شده است که شهید مویدی با علم به شهادت و جانفشانی در این عرصه پا نهاد و حیات و ممات او برای حیات طیبه مصداق آیه شریفه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» است.
وی اضافه کرد : شهید مویدی با اعتقاد به اینکه شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است،  شهادت را عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل می دانست ، شهید مویدی آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و فی سبیل الله راه شهادت را برگزید.
او افزود: دشمنان دین و دشمنان این مرز و بوم بدانند راه شهید مویدی در حفاظت و پاسداری از انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی جاویدان و مستدام است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا