فرهنگ و هنر

محسن میهن‌دوست فردا به خاک سپرده می‌شود

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر محسن میهن‌دوست، فردا برگزار می‌شود.

به گزارش کا 118، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه، فردا سه‌شنبه، پانزدهم شهریور ماه  از ساعت ۱۱ صبح در قطعه هنرمندان بهشت رضا (ع) مشهد برگزار خواهد شد.

محسن میهن‌دوست (زاده ۸ بهمن سال ۱۳۲۳ در مشهد)، نویسنده، پژوهشگر، اسطوره‌شناس، مردم‌شناس و شاعر بود که روز یکشنبه، ۱۳ شهریور ماه پس از مدتی تحمل بیماری از دنیا رفت. او مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی در زمینه‌های فرهنگ عامه، اسطوره‌شناسی و مردم‌شناسی نوشته ‌است.
از آثار میهن‌دوست به این کتاب‌ها می‌توان اشاره کرد: «اوسنه‌های عاشقی»، «باکره‌های پری‌زاد»، «سنت‌شکن»، «نه کلید»، «اگر من بی دم، تو هم بی دم»، «گفتاری از سیاووش شاهنامه»،‌ «پژوهش عمومی فرهنگ عامه»،‌ «اوسنه‌های پهلوانی – تغزلی و درنگی تحلیلی و نظری در آن‌ها»، «اوسنه‌های بخت و درنگی تحلیلی نظری در آن‌ها»،‌ «اوسنه‌های خواب و درنگی تحلیلی و نظری در آن‌ها»‌، «سمندر چل‌گیس: سی و سه اوسانه»،‌ «اوسنه‌های چندموضوعی و درنگی در اصطلاح “مکر زن!”»،‌ «افسانه‌های دشت توس، پریان آب، انار بهشتی»‌، «کله فریاد: ترانه‌هایی از خراسان»، «داستان کیخسرو از زبان راوی دشت توس»، «اسطوره آب، چیستی پری» و «عاشقانه‌های گریز».

انتهای پیام 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا