فرهنگ و هنر

مدرس ارتباطات: نیاز به تدوین منشور ملی اعتماد داریم

به گزارش خبرنگار فرهنگی کا 118، حمید شکری خانقاه امروز، یکشنبه در سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای با اشاره به فرهنگ دیجیتالی شده مردم اظهار داشت: انبوه اطلاعات باعث شده یک بحران اطلاعاتی به وجود بیاید که ما با سواد رسانه ای می خواهیم مدیریتش کنیم.

وی با بیان این که درگیر یک اکوسیستم اعتماد شکست خورده در بعد انبوه اطلاعات هستیم ادامه داد: پیشنهاد من این است که منشور ملی اعتماد تدوین شود. چون نیاز به تدوین این منشور بر بستر شبکه های اجتماعی و سواد رسانه ای داریم. هر نظمی در جامعه شکل می گیرد، مثل نظم شناختی و ساختارهای سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بر بستر اعتماد است. ما چگونه می توانیم این اکوسیستم شکست خورده رسانه‌ای را به یک اکوسیستم اعتمادآفرین تبدیل کنیم؟ همه دستگاه ها و ساختارهای حاکمیتی باید درگیر این موضوع شوند.

شکری خانقاه تاکید کرد: فردی می گفت وقتی ماهواره را نگاه می کنم، جوری نشان می دهد که انگار اینجا انقلاب شده است. ولی وقتی به خانه می آیم می ‌بینم هیچ اتفاقی نیفتاده است. یک شبکه ماهواره ای تکه‌های اطلاعات را کنار هم قرار می دهد و به یک روایت تبدیل می‌کند و در جنگ روایت ها موفق می شود.

مدرس ارتباطات: نیاز به تدوین منشور ملی اعتماد داریم

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی ادامه داد: در روابط عمومی باید روایت‌گر داستان سازمان باشیم. سناریونویسی بعد منفی ندارد بلکه خیلی هم مثبت است. باید به روابط عمومی ها یاد بدهیم که سناریوهای قدرتمند برای توسعه سازمان شان بنویسند. روابط عمومی ها بر اساس عملکردشان ممکن است رنگ آبی، زرد یا صورتی داشته باشند. روابط عمومی که واقعیت‌ها را تحریف و بی‌عدالتی را کتمان نکند یک روابط عمومی سبز است.

به گزارش کا 118، سومین نشست ملی هم‌اندیشی فعالان سواد رسانه‌ای کشور که در باغ زیبای تهران برگزار شد، به هم‌اندیشی، تبادل نظر، ارائه تجربیات و ایده‌های نوآورانه و خلاقانه و بررسی چالش‌ها و ارائه راه‌حل‌های حوزه سواد رسانه‌ای اختصاص داشت.

قرار است چهارمین همایش ملی سواد رسانه‌ای دی ماه امسال با موضوع اخبار جعلی، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا