فرهنگ و هنر

ملت با بصیرت ایران پای ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند

به گزارش خبرنگار کا 118، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در یادواره ۴۰۰ روحانی و طلبه شهید مازندران که در سالن الغدیر سپاه کریلای استان در ساری برگزار شد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، افزود: ملت با بصیرت ایران اسلامی ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر و همچنین حادثه تروریستی شیراز، عاشق و دلداده نظام اسلامی و گوش به فرمان رهبری هستند تا با ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان، از ارزش‌های والای اسلامی دفاع و پاسداری کنند.

وی اظهار داشت: با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و به برکت حضور موثر مردم در عرصه‌های مختلف که پشتوانه اصلی نظام محسوب می‌شوند، این فتنه نیز همانند دیگر توطئه‌ها به ناکامی دشمن ختم می‌شود و عوامل اغتشاشات اخیر نیز در فرصت مناسب به سزای اعمالشان خواهند رسید.

امام جمعه ساری با اشاره به ویژگی‌های شاخص مجاهدان در راه خدا از جمله روحانیان، گفت : مجاهدان فی سبیل‌الله از اراده و انگیزه بالایی برای جهاد در راه خدا و انقلابی ماندن برخوردارند و همانند کوه محکم و استوار در برابر استکبار ایستادگی می کنند و در برخورد با دشمن با صلابت هستند.
وی خاطرنشان کرد: مجاهدان راستین انقلاب با حضور در عرصه‌های مختلف و ایستادگی در برابر توطئه‌های سازمان یافته دشمنان، بدخوان نظام اسلامی را به زانو در می آورند و این وعده خداوند متعال است.

محمدی لائینی ، ثبات قدم و ایستادگی در برابر دشمنان را از دیگر ویژگی های مجاهدان راستین خداوند نام برد و گفت : جامعه روحانیت باید با صلابت و اقتدار کافی در برابر دشمن بایستند و همانند دوران انقلاب برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی از انگیزه بالایی برخوردار باشند.

وی افزود : بدون شک طلاب و روحانیون با تبعیت از رهبری در راه مبارزه با دشمنان و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب ثابت قدم و استوار هستند و به دشمنان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نمی‌دهند.

محمدی لائینی هدف اصلی دشمنان در اغتشاشات اخیر را ایجاد ناامنی و براندازی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت : مردم مازندران همانند دیگر هموطنانمان با تبعیت از فرامین رهبری هیچگاه از آرمان های خود که همان حرکت در مسیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهداست، دست نخواهند کشید.

جامعه روحانیت کشور در هشت سال جنگ تحمیلی چهار هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد ۴۰۰ روحانی و طلبه از مازندران است.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا