فرهنگ و هنر

منطقه آزاد کیش خانه‌دار شدن اقوام ایرانی را در دستور کار قرار داد

مرتضی رمضانی گالشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118با بیان اینکه بومیان یا جامعه محلی به عنوان میزبانان اصلی گردشگران نقش اساسی در توسعه گردشگری این جزیره دارند اظهار کرد: توانمند سازی جوامع بومی در حوزه گردشگری یکی از اهداف این سازمان است.
وی اضافه کرد: در جزیره کیش طی سال های گذشته اقداماتی مانند حمایت از کسب و کارهای جامعه محلی و توانمندسازی آنها صورت گرفته و در این راستا توسعه این فعالیت ها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
رمضانی گفت: بر این اساس آموزش و توانمندسازی جوامع محلی با رویکرد صنایع دستی، فرش، سوغات، غذا و موسیقی در دستور کار قرار گرفته و به زودی فرخوانی برای جلب مشارکت فعالان این عرصه بر اساس شیوه نامه تدوین شده در این معاونت منتشر می شود.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: توسعه بومگردی و ایجاد خانه های بومگردی در ۲ قسمت (زون) از جزیره شامل محله سفین و باغو به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و به زودی با ارایه راهکارهای حقوقی برای از بین بردن برخی موانع، سرمایه گذاری در این بخش آغاز می شود.
وی گفت: بر اساس طرح توسعه فعالیت های بومگردی ایجاد خانه اقوام با سرمایه گذاری بخش خصوصی یکی از محورهای این طرح بوده که سرمایه گذاران حوزه گردشگری می توانند به منظور معرفی فرهنگ، آداب، رسوم و سنت های اقوام مختلف ایرانی در این جزیره خانه بومگردی ایجاد کنند.
رمضانی گالشی با بیان اینکه تا کنون چند سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این خانه ها اعلام امادگی کرده و منتظر تدوین راهکارهای قانونی بهره برداری هستیم یادآور شد: وجود نمادهای خاص اقوام و استان های کشور با تم گردشگری داخلی و خارجی از جمله ویژگی های مد نظر در ایجاد این خانه ها است.
وی بهره گیری از طرح ساماندهی سواحل در توسعه بومگردی در جزیره را دیگر اولویت این معاونت اعلام کرد و گفت: در طرح نیز ایده های مختلفی اماده ارایه به سرمایه گذاران در سه بخش مختلف است.
این جزیره به واسطه ایجاد زیرساخت های گردشگری هم اکنون با ۳۰ نوع خدمت توریستی یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران اسلامی بوده و به نسبت وسعت خود دارای یکی از وسیع ترین و کم خطرترین سواحل دنیااست.
جزیره کیش با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا