فرهنگ و هنر

وزیر فرهنگ: نماد استاد سبزواری احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار کا 118، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه پس از حضور بر مزار پدر شعر انقلاب در سبزوار، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استاد سبزواری، با حماسه سرایی و با زبان ماندگار شعر، نقشی بی بدیل در تاریخ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی داشته است و ساخت نماد استاد از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی پیگیری و به زودی عملیاتی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهرستان سبزوار سابقه تمدنی، فرهنگی و تاریخی باعظمتی دارد و نیازمند توجه بیشتری در عرصه های فرهنگی و هنری است.

وی گفت: با هدف ارتقای فعالیت های فرهنگی، هنری و تقویت زیرساخت های این حوزه در سبزوار، مصوباتی در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه در سفری یک روزه به شهرستان سبزوار در آیین پایانی دوازدهمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و بازشناخت نثر فارسی در دانشگاه حکیم سبزواری شرکت کرد.

وزیر فرهنگ: نماد استاد سبزواری احداث می‌شود

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون در دانشگاه حکیم سبزواری، بازدید از آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزواری و استاد حمید سبزواری و شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار، از جمله برنامه های محمدمهدی اسماعیلی در شهرستان سبزوار بود.

حسین آقا ممتحنی، معروف به حمید سبزواری، شاعر معاصر، که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است در سال ۱۳۰۴ در شهر سبزوار به دنیا آمد و سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست که در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار و مجموعه های شعری کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۷۱، انتخاب به عنوان چهره ماندگار دوره سوم در سال ۱۳۸۲ و کسب نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۳ از افتخارات این شاعر انقلابی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا