فرهنگ و هنر

پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به موسسات فرهنگی در قم

کا 118/قم عموزاده تدوین سند راهبردی، تهیه برنامه مفصل و جامع پیوست فرهنگی برای اتباع، جذب ۱۱ میلیارد تومان کمک های فرهنگی بلاعوض برای موسسات فرهنگی در راستای مرتفع شدن بخشی از مشکلات آن ها را از جمله فعالیت های دوره جدید عنوان کرد.

دکتر امیر علی عموزاده در نشست خبری که امروز هشتم شهریور ماه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور اصحاب رسانه در تالار فرهنگ و هنر برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: رایج شده در هفته دولت روند پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی را با نظام طاغوت مقایسه می کنند این در حالی است که این مقایسه چند اشکال دارد، ابتدا این که ما انقلاب نکردیم که خود را با نظام طاغوت مقایسه کنیم و مقایسه ظلم و حق درست نبوده و جایگاهی ندارد، ثمره نظام جمهوری اسلامی شهدا و عبودیت و کمک برای راهیابی به هدف اصلی خلقت است.

عموزاده تدوین سند راهبردی، تهیه برنامه مفصل و جامع پیوست فرهنگی برای اتباع، جذب ۱۱ میلیارد تومان کمک های فرهنگی بلاعوض برای موسسات فرهنگی در راستای مرتفع شدن بخشی از مشکلات آن ها را از جمله فعالیت های دوره جدید عنوان کرد.

عموزاده با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۴۱ انتشارات و ۴۷۸ موسسه فرهنگی و هنری در قم وجود دارد، افزود: با توجه به وظیفه و توان این اداره کل اختصاص دفتر به  نشریات امکان پذیر نیست البته می توان بخشی از مبالغ رهن دفاتر را در قالب وام پرداخت کرد.

وی با بیان این که در یک ماه آینده چهار سالن سینما در بازار بزرگ شهر قم با استاندارهای جهانی افتتاح می شود، اضافه کرد: سینمای باغ موزه دفاع مقدس قم‌ نیز در دست راه اندازی است و برای هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.

عموزاده تأکید کرد: در استان هشت سینما داریم که در حال حاضر چهار سینما فعال است و بقیه دارای مشکلات فنی و تعمیراتی هستند که به زودی مرتفع خواهد شد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه اواخر آبان امسال برگزاری دومین کنگره سراسری شهدا را خواهیم داشت، افزود: با رایزنی انجام شده یک فیلم به کارگردانی جواد افشار برای آن کنگره ساخته می شود و تهیه کننده آن نیز مشخص شده است همچنین قرارداد یک نمایش نیز به همین مناسبت با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انعقاد است.

عموزاده در مورد عدم اکران برخی فیلم ها در استان قم اظهار کرد: استان قم ویژگی ها و مختصات خاص خود را دارد ولی اکثر فیلم ها در قم هم اکران می شود.

وی یادآور شد : درصدد احیای ردیف بودجه برای خانه مطبوعات خواهیم بود.

با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعه زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع در اختیار دارد، افزود: از این میزان سه هزار متر مربع مجتمع فرهنگی ساخته شده و فعالیت های مناسبی  از جمله برگزاری نمایشگاه توانمندسازی منطقه  پردیسان، اجرای طرح کتابخانه و سالن های مطالعه سیار داشتند و تقاضا داریم که ۷ هزار متر مربع دیگر برای احداث فاز دوم این مجتمع فرهنگی لحاظ شود.

وی ادامه داد: برای ۱۵ هزار متر مربع باقی مانده تقاضا کردیم که زمین را در  اختیار اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه قرار دهیم که مورد موافقت وزارت و استانداری قرار گرفت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا