فرهنگ و هنر

پیش‌بینی واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای جمعیت ۲۰ برابری ایثارگران واجد شرایط

به گزارش کا 118از بنیاد شهید و امور ایثارگران محمود پاکدل در نشست هم‌اندیشی نخبگان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر که با موضوع آسیب‌شناسی قوانین ایثارگران در برنامه ششم توسعه و تدوین پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه در سالن جلسات مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد، در خصوص مشکلات قوانین ایثارگران در بخش اشتغال نیز اذعان داشت: برخی قوانین برای استخدام ایثارگران در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما به دلیل نبود اعتبار به تصویب نرسید.

وی  خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌گذرد اما هنوز در اجرای این قانون نواقص و مشکلاتی وجود دارد. در گذشته بیشتر به دنبال حل مشکل مسکن و اشتغال جانبازان بودیم اما اکنون مشکلات فرزندان ایثارگران و سالمندی والدین شهدا و جانبازان هم مطرح است و در تدوین قوانین باید نیازهای امروز جامعه ایثارگری را در نظر گرفت.

پیش‌بینی واگذاری ۱۰ هزار خودرو برای جمعیت ۲۰ برابری ایثارگران واجد شرایط

پاکدل با توجه به حل برخی از نواقص قانونی در حوزه ایثارگران گفت: برخی از مشکلات در قانون ششم توسعه حل شد و برخی دیگر از مشکلات در برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان نمونه طبق قانون، شرکت‌های خصوصی هم باید ایثارگران را مورد توجه قرار دهند اما ابزار مقابله با تخلفات بخش خصوصی پیش بینی نشده و این یکی از مشکلاتی است که دنبال حل آن هستیم.

وی عدم تأمین بار مالی و اعتبارات را یکی از مشکلات قانون جامع ایثارگران دانست و توضیح داد: برای حل مشکلات معیشت ایثارگران مواردی مطرح شده اما تأمین بار مالی انجام نشد در حالی که  اجرای برنامه‌ها و قوانین مستلزم تأمین اعتبار است و این مشکل باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه باشد.

پاکدل تصریح کرد: در سفرهای استانی نیز بیشتر مشکلاتی که توسط ایثارگران مطرح می‌شود، مربوط به عدم تأمین بار مالی اجرای قوانین حوزه ایثارگران به ویژه در حوزه درمانی است که این مشکل به دلیل تصویب قوانین بدون تأمین اعتبار به وجود آمده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اهمیت نحوه به کاربردن عبارات در قانون گفت: برای استخدام ایثارگران به جز دولت، همه دستگاه‌های حاکمیتی از جمله قوه قضاییه، نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی مکلفند و برای استخدام باید شرایط فرد مطابق با پست متناسب باشد اما برخی قوانین در تضاد با قوانین عمومی هستند که به دنبال حل آن هستیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا