فرهنگ و هنر

چه آثاری در چهارمین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آید؟

به گزارش کا 118برنامه نمایش فیلم ها به شرح ذیل است:

بخش بین‌الملل
در اولین نوبت (سانس) از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن شماره دو از فیلم‌های مستند «واگن سیاه»، پویانمایی «شهره ذره‌بینی»، داستانی «نقطه پایان»، تجربی «صفر و یک»، داستانی «گیلاس‌ها»، تجربی «نامتناهی» و داستانی «میمین» به نمایش در می‌آیند. 

همچنین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ سالن ۲ پردیس ملت میزبان اکران دیگر فیلم‌های بخش بین‌الملل از جمله داستانی «مرد نامرئی»، داستانی «زنده»، پویانمایی «مسافر»، تجربی «کارخانه فیلم»، داستانی «پیش از فروپاشی بزرگ(پنکه خراب) و مستند «زادگاه» خواهد بود. 

از ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم در همین سالن فیلم‌های داستانی «قهوه‌ای مایل به زرد»، پویانمایی «رستگاری نامی ندارد»، تجربی «شورش»، مستند «مرثیه زمستان»، داستانی «معلق»، پویانمایی «سر غیرمتصل» و داستانی «اکشن» از بخش بین‌الملل اکران می‌شود. 

در ادامه از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۴۵ مستند «عقب نشینی»، داستانی «دگرسانی‌ها»، پویانمایی «استخوان‌ها»، تجربی «لطفا پس از شنیدن صدای بوق پیغام بگذارید»،‌ داستانی «سالخوردگی»، داستانی «دختر شکارچی» و داستانی «زنان کشتار» از آثار بخش بین‌الملل در سالن شماره دو روی پرده می‌رود.

بخش داستانی مسابقه سینمای ایران
اکران فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران هم در دو سالن ۹ و ۱۰ پردیس ملت پی گرفته می‌شود. امروز از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در سالن ۹ فیلم‌های داستانی «نحسی» به کارگردانی پارسا امیری‌زاد، «جناکات» به کارگردانی عطا مجابی، «چله خاکستری» به کارگردانی محمد خاکساری، «دریچه» به کارگردانی مسعود حاتمی و «پودر» به کارگردانی تایماز رضوانی روی پرده می‌رود.

از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ هم در این سالن «پذیرایی سیمین» به کارگردانی علی بنائیان، «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر، «برنو» ساخته محمد ثریا، «اندروا» به کارگردانی امیر پذیرفته و «صلح خونین» به کارگردانی زهیر موسوی اکران می‌شود.

سالن ۹ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ هم میزبان اکران فیلم‌های «رو به شب» به کارگردانی سعید کشاورز، «پارادوپینگ» به کارگردانی محمدرضا حسنی رنجبر، «یه چوم یه لنگ» به کارگردانی یاسر برزگر و «شیهه» به کارگردانی پویا سعیدی خواهد بود.

از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ هم در همین سالن فیلم‌های «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری، «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی وحید نامی و نوید نامی، «نوشابه مشکی» به کارگردانی محمد پایدار، «هرس» به کارگردانی محمد همتی و «نگران من نباش» به کارگردانی امین خجسته پخش می‌شود.

در سالن ۱۰ هم از بخش مسابقه سینمای ایران از ساعت ۱۳:۴۵ تا ۱۵:۱۵ فیلم‌های «قهوه‌خانه عاشیق‌لار» به کارگردانی رضا جمالی، «جابجایی» به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد، «دندان درخت» به کارگردانی علی پاک‌نیا، «لیدی» به کارگردانی فردین انصاری و «فلس» به کارگردانی هومن نادری به نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه نمایش فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در سالن شماره ۱۰ از ساعت ۱۵:۴۵ تا ۱۷:۱۵ «او لبخند نمی‌زند» به کارگردانی زردشت افشاری، «پرویز» به کارگردانی پیمان فخرایی، «با همراهی سارا» به کارگردانی ایمان فراهانی، و «اسما» به کارگردانی مصطفی آقامحمدلو و فرهاد حاجی‌عباسی روی پرده می‌رود. 

در همین سالن از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۴۵ هم فیلم‌های «از اینجا باز شود» به کارگردانی محسن اصدق‌پور و امیرحسین طالبی، «پسر خورشیدی» به کارگردانی آرمان فیاض، «برخورد» به کارگردانی امیرحسین محسنی و «ضدیخ» به کارگردانی ابوذر پاک‌نژاد روی اکران می شود.

از ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱:۴۵ هم سالن شماره ۱۰ میزبان اکران «گودال» به کارگردانی فرزاد رنجبر نظری، «رعنا» به کارگردانی امیر مهندسیان، «بالا افتادن» به کارگردانی مریم بختیاری، «از دید نقاش» به کارگردانی گلی زارعی و «سریشوک» به کارگردانی صمد قربانزاده خواهد بود.

بخش آثار پویانمایی مسابقه سینمای ایران
فیلم‌های پویانمایی بخش مسابقه سینمای ایران در روز چهارم جشنواره در سالن یک روی پرده می‌رود که اکران این آثار از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ پیگیری می‌شود.

در این سالن «گفت برقص» به کارگردانی آبتین یغمائیان، «موزه صلح» به کارگردانی سیداحمد جعفریان، «یک چیز سیاه» به کارگردانی ریحانه کاوش، «کلنل» به کارگردانی پرستو کاردگر، «بی‌ستون» به کارگردانی علی معصومی، «زمین بازی» به کارگردانی سمانه اسدی، «پوتین» به کارگردانی سیدمحسن پورمحسنی شکیب و «داستان پیچ» به کارگردانی محمدرضا علیمراد در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بخش آثار مستند مسابقه سینمای ایران
برنامه نمایش فیلم‌های مستند از بخش مسابقه سینمای ایران هم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ در سالن شماره یک پی گرفته می‌شود که در این بخش «سوری» به کارگردانی سلماز علیزاده، «من زنده برگشتم» به کارگردانی مجتبی حیدری، «اویر» به کارگردانی کوروش فرزانگان و «مای سا» به کارگردانی علیرضا صبوری روی پرده می‌رود. 

بخش آثار تجربی مسابقه سینمای ایران
امروز سالن شماره یک در اولین سانس خود از ساعت۱۳:۳۰ تا ۱۵ میزبان نمایش فیلم‌های تجربی بخش مسابقه سینمای ایران است. در این سانس فیلم‌های «پرواز» به کارگردانی سمیرا قنبریان، «لابیرنت» به کارگردنی حسن وحدانی، «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده، «بکرزایی» به کارگردانی آریوبرزن مومن، «نشو و نما» به کارگردانی پویان رنجبر و «نوستوس آلگیا» به کارگردای محمدرضا شیروان به نمایش گذاشته می‌شود.

بخش آثار بخش «استعدادهای نو»
فیلم‌های بخش «استعدادهای نو» همزمان با چهارمین روز جشنواره در سالن شماره یک روی پرده می‌رود. از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در این سالن فیلم‌های «هاکاتی» به کارگردانی مژگان آقاداودیان، «بعد از نیمه شب» به کارگردانی محمد باقری، «کمپانی» به کارگردانی ایل‌ناز خیرخواه و «زن مرد نقاش» به کارگردانی سهیل دانش‌اشراقی روی پرده می‌رود.

بخش آثار بخش «کتاب و سینما»
همزمان با روز چهارم جشنواره، در سالن ۸ از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷، آثار بخش «کتاب و سینما» روی پرده می‌رود. در این سانس فیلم‌های «یاماها» به کارگردانی فرزانه قبادی، «صبحانه» به کارگردانی مرتضی فرهادنیا، «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی، «سریشوک» به کارگردانی صمد قربانزاده، «گیلگمش» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده، «تیر مشقی» به کارگردانی کاوه سیستانی و «زنده بیدار، آگاه» به کارگردانی حسین مرادی‌زاده اکران می‌شود.

بخش آثار امید وفایی
در بخش مرور آثار یک فیلم‌ساز، امروز سالن شماره ۸ میزبان اکران ۴ فیلم از امید وفایی است. فیلم‌های «در این نزدیکی»، «آدم معمولی»، «وقایع نگاری یک عشق ناتمام» و «سزارین» در این سانس روی پرده می‌رود.

بخش فیلم‌های «دفاع مقدس»
سالن شماره ۸ در نوبت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ میزبان نمایش فیلم‌های بخش دفاع مقدس خواهد بود. در این سانس فیلم‌های «به رنگ بی‌رنگی» به کارگردانی ابوالفضل ساعی‌ مهربان، «آقای شهردار» ساخته میلاد محمدی، «آخرین پرواز» ساخته علیرضا مومنی، «در پناه خاک» به کارگردانی حسن انگشتری خاتمی، «مطلع فجر» ساخته محمد مهدی فکریان، «آقا مهدی زین‌الدین» به کارگردانی سجاد معارفی و «رخ‌پوش» به کارگردانی مسعود دهنوی روی پرده می‌رود.

سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا