فرهنگ و هنر

کتاب باد و خاکستر روانه بازار نشر شد

به گزارش کا 118، امین مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باد و خاکستر تألیف محمد تقی عزیزان از نویسندگان فعال حوزه ادبیات پایداری است که نزدیک به۲ سال در استان‌های کردستان و لرستان مشغول جمع‌آوری اطلاعات و گرفتن مصاحبه برای تولید این اثر بود.

وی افزود: در این کتاب ۲۲۴ صفحه‌ای، خاطرات حاج مرتضی ذهابی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس که در جبهه‌های غرب و جنوب غربی کشور حضور داشته است، به رشته تحریر درآمده است.

رییس حوزره هنری کردستان یادآور شد: تولید این اثر در راستای معرفی بخشی از رشادت‌های انجام شده در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه هشت سال دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بوده و می‌تواند آحاد جامعه بویژه نسل جوان را با این رشادت‌ها آشنا کند.

به گفته وی کتاب باد و خاکستر از سوی انتشارات سوره مهر چاپ شده و قیمت آن ۷۵۰ هزار ریال است که علاقه مندان می‌توانند برای تهیه این اثر علاوه بر فروشگاه‌های عرضه کتاب، در سایت www.sooremehr.ir آن را تهیه کنند.

مرادی در ادامه با تاکید بر توجه به ادبیات شفاهی دفاع مقدس، گفت: حوزه هنری استان تاکنون در این راستا کتاب‌های “محبت پنهان”، “نبرد”، ” کوهسالان، “ژهره باران”، “رادیو سنه”، “سروده‌های بی تکرار” و “فرزند کردستان” را منتشر کرده است و در حال حاضر نیز چندین پروژه در مرحله مصاحبه و تدوین دارد.

وی با اشاره به برگزاری شب خاطره برای شهدای شاخص استان در بخش تاریخ شفاهی، افزود: برگزاری شب خاطره شهدای شاخصی از جمله شهیدان شیخ الاسلام،  ورمقانی،  ملاحیدر فیهم، بیانی، غمیان، امان‌الهی، رحمانی، بیاتیان و افشاریان از جمله فعالیت‌های این بخش به شمار می‌رود.

سردار مرتضی ذهابی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است که از دی ماه سال ۱۳۵۹ به جبهه‌های حق علیه باطل در جنوب کشور اعزام شده و از سال ۱۳۶۲ نیز در جبهه‌های غرب کشور و در استان کردستان حضور پیدا کرده است.

وی در عملیات‌های مختلفی از جمله فتح المبین، والفجر مقدماتی،  دوپازا، بدر، قادر، کربلای ۲، والفجر ۹ و عملیات‌های مرزی حضور داشته و در جبهه‌های مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب نیز شرکت کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا