فرهنگ و هنر

گفت و گوهای علمی گامی درجهت آگاهی مردم و ریشه کنی جهل

 به گزارش گروه علم و آموزش کا 118، رییس دانشگاه پیام نور به همراه هیاتی با اسقف اعظم آندژی یوزوویچ سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این دیدار اسقف اعظم آندژی یوزوویچ اظهار داشت: ناآگاهی و جهل ریشه مشکلات و فساد است که همکاری مشترک دو کشور متدین در زمینه های علمی و آکادمیک می تواند کمک کننده باشد.

وی یادآور شد: دانشگاه های پاپ فقط مسایل مذهبی را دنبال می کنند و دانشگاه های کاتولیک در زمینه های علمی و فلسفی نیز فعالیت دارند که دانشگاه پیام نور با توجه به رشته هایی که داراست، می تواند با هر دو دانشگاه فعالیت و همکاری داشته باشد.

 سفیر واتیکان در جمهوری اسلامی ایران با اعلام پیشنهاد خود مبنی بر آغاز همکاری مشترک بین دانشکده های خاص هر دانشگاه تصریح کرد: در وهله اول این ارتباط به صورت غیر مستقیم از طریق سفارت با دانشگاه های پاپ و کاتولیک رم برقرار می شود و پس از آن دانشگاه پیام نور خود به شکل مستقل می تواند همکاری های خود را به شکل مستقیم و گسترده تری ادامه دهد.

گفت و گوهای علمی گامی درجهت آگاهی مردم و ریشه کنی جهل

آغاز همکاری های مشترک بین دانشگاه پیام نور و دانشگاه های پاپ و کاتولیک در رم

ابراهیم تقی زاده رییس دانشگاه پیام نور هم در این دیدار ضمن اعلام آمادگی دانشگاه پیام نور برای همکاری مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری همایش های بین المللی با دانشگاه های پاپ و کاتولیک رم، به وجوه اشتراک دین اسلام و مسیحیت به عنوان ادیان الهی اشاره کرد و گفت: دین اسلام و مسیحیت هر دوبه دنبال آگاهی بخشی و بیداری مردم برای حرکت در مسیر خدامحوری هستند و این همکاری مشترک می تواند گامی در جهت گسترش آگاهی بخشی علمی و آکادمیک در بین دانشجویان و اساتید دو کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، وی افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور ایران در سراسر این کشور گسترده شده و در ۸۹رشته کارشناسی، ۲۱۶ رشته کارشناسی ارشد و ۵۳ رشته دکتری خدمات آموزشی گسترده ای را ارائه می کند.

رییس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۲۰ نمایندگی در خارج از کشور است و دانشجویانی از ۵۷ کشور در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند، یادآور شد: خدمات آموزشی در دانشگاه پیام نور هم به صورت حضوری و هم الکترونیکی قابل ارائه است.

تقی زاده با یادآوری اینکه واتیکان مهد مسیحیت است که اشتراکات بسیاری با دین اسلام و کشور جمهوری اسلامی ایران دارد، یادآورشد: این دانشگاه دارای رشته های مختلف ازجمله الهیات و معارف اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، ادیان و عرفان و حقوق با گرایش های بین المللی، خصوصی و عمومی است و می تواند بستر همکاری های مشترک و موثر را به ویژه در حوزه های علمی، پژوهشی و تالیفات مشترک فراهم کند.

اخلاق دینی و خدامحوری اساس تمامی ادیان الهی است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور هم در این دیدار گفت : اخلاق دینی و خدامحوری اساس تمامی ادیان الهی است، قرابت و نزدیکی بین دو کشور ایران و واتیکان بسیار زیاد است و با توجه به اینکه ادیان الهی و اخلاق دینی و مباحث معرفتی که وجه مشترک بین همه ادیان است، در دانشگاه پیام نور تدریس می شود، دانشگاه های پاپ مذهبی و کاتولیک کشور رم و دانشگاه پیام نور می توانند همکاری های موثر و مفیدی را با هم داشته باشند.

وی افزود: اگر همه ادیان الهی در دنیا با اتحاد و یکپارچگی به وظایف و احکام خود و قوانین خود عمل کنند، اخلاق مداری و خدامحوری گسترش می یابد و مشکلات موجود در سراسر دنیا مرتفع می شود.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور این همکاری مشترک را منشاء خدمات و آثار خیر برای آگاهی مردم دانست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا