فرهنگ و هنر

۱۱۶ هزار جلد کتاب در کردستان به چاپ رسید

عیسی فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کا 118اظهار داشت: این تعداد کتاب در قالب ۱۶۰ عنوان به چاپ رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از این تعداد کتاب ۱۵۸ عنوان چاپ اول هستند، گفت: از مجموع کتاب‌های چاپ شده استان در سال جاری ۶۷ عنوان به زبان کُردی و ۹۳ عنوان نیز به زبان فارسی چاپ شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با بیان اینکه در آستانه سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی قرار داریم گفت: هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مجدداً مرور شده و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این راستا تدارک دیده شود.

وی با بیان اینکه در این راستا برنامه‌هایی در استان برای این هفته پیش‌بینی شده است، افتتاح کتاب اتوبوس شهرک ننله، رونمایی از کتب شاخص نویسندگان، اهدای کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها و سخنرانی کارشناسان خبره کتاب در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

فلاحی اظهار داشت: معرفی برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان، پویش جمع‌آوری کتاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، مسابقه کتابخوانی و جشن امضای نویسندگان بومی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کتاب در استان است.

سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی از ۲۱ تا ۲۷ آبان و با عنوان “ما همانیم که کتاب می‌خوانیم” نامگذاری شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا