فرهنگ و هنر

۱۶ شرکت زیان‌ده بنیاد شهید ادغام یا منحل شد/ برگزاری دومین آزمون استخدام فرزندان ایثارگر

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار کا 118افزود: شرکت تابعه سازمان کوثر، ذیل ۶ شرکت دیگر به عنوان گروه (هلدینگ) فعالیت می‌کنند این گروه‌ها که شامل کشاورزی، صنایع، عمران، معادن، مالی و برق و انرژی است راهبری و نظارت بر شرکت‌های زیر مجموعه را بر عهده دارند.

وی افزود: شرکت های صنایع غذایی نماد کوثر، پشمبافی جهان، نشاسته و گلوکز ایران، شاندلیه شرکت مجتمع تولیدی اجداد سپیدان کوثر، شرکت ماندگار کشت و صنعت دامپروری کوثر و شرکت خدمات بیمه‌ای ایمن پوشش کوثر شرکت های زیاندهی است که ادغام یا منحل شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید بنگاه‌داری کند، افزود: بنیاد به عنوان سازمانی راهبردی، فرهنگی و اجتماعی تنها باید در جایی بنگاه‌داری کند که جامعه هدف به خدمات آن نیاز دارد مانند شرکت داروسازی و یا ارتز و پروتز و در سایر موارد راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران حرکت از بنگاه‌داری به سمت سهامداری است.

برگزاری دومین آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان نیز گفت: دومین آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد طبق قول سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش تا پایان سال برگزار می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: حدود 7 هزار و 560 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در آزمون اول قبول شدند که پس از تأمین اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه به تدریج سرکار می‌روند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نیز بیان کرد: بیش از حدود 100 هزار نفر کد تبدیل وضعیت را دریافت‌ کرده‌اند و حدود 30 هزار تبدیل وضعیت شده‌اند و فرآیند تبدیل وضعیت آنها انجام شده است. مراحل تبدیل وضعیت سایر ایثارگران نیز در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص وام خوداشتغالی خانواده ایثارگران نیز توضیح داد: وام خود اشتغالی هفت برابر شده و منابع آن در اختیار ما است و تقریباً متقاضی پشت نوبت نداریم. هر ایثارگری بتواند طرحی مصوب و مجوزی دریافت کند و بتواند مجوز را به ما بدهد صندوق اشتغال و کارآفرینی او را برای دریافت وام معرفی می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا