کارگری

تعدیل کارگران قراردادی در کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز

تعدیل کارگران قراردادی در کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز

صبح امروز ۹ کارگر قراردادی شاغل در کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز با اتمام قرارداد کار تعدیل شده‌اند.

تعدادی از کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز که به توسعه صنعت آذربایجان شهرت دارد، در تماس با خبرنگار کا 118، از تعدیل همکاران خود خبر دادند.

به گفته این کارگران، از صبح دیروز (۳۰ مرداد ماه) تا امروز، حدود ۹ کارگر قراردادی این کارخانه تولیدکننده کمباین تعدیل شده‌اند.

کارگران می‌گویند: قراردادهای شغلی این کارگران یک ماهه بوده است و پس از خاتمه مدت قرارداد به دلیل کاهش سطح تولید با آن‌ها تسویه حساب شده است.

طبق اظهارات آنها؛ از ابتدای سال جاری تا امروز حدود ۱۷ نفر از مجموع ۵۶ کارگر شاغل در این واحد صنعتی پس از خاتمه قرارداد کار بیکار شدند. همچنین دو نفر از کارگران دائمی کارخانه در هفته‌ گذشته تعلیق از کار شده‌اند که مذاکره برای بازگشت به کار یکی از آنها در جریان است.

کارگران با اشاره به سوابق ۱۰ تا ۱۲ ساله اشتغال کارگران تعدیل شده، می‌افزایند: هم اکنون در این کارخانه ۳۹ کارگر باقی مانده‌اند که حدود ۲۰ نفر از آنها در بخش‌های اداری مشغول کارند.

به گفته کارگران کمباین‌سازی؛ سال‌های گذشته میزان تولید این واحد خیلی خوب بود اما چندین سال است به دلیل تامین نشدن مواد اولیه، تولید به یکباره کاهش یافته و در سال جاری به صفر رسیده است.

بنا بر ادعای این کارگران؛ پیش از این بیش از ۵۰۰ کارگر رسمی و قراردادی در این واحد کار می‌کردند اما به مرور با افزایش تدریجی مشکلات مالی کارخانه از تعداد کارگران کاسته شد به طوری که اکنون تنها ۳۹ نفر در این واحد صنعتی مشغول کارند.

همچنین کارگران شاغل در این کارخانه گفتند: با وجود بیکاری شماری از همکارانمان، بی‌نظمی در پرداخت حقوق در این واحد تولیدی ادامه دارد.

به گفته آن‌ها؛ از ابتدای سال جاری این واحد در پرداخت به موقع حقوق کارگران دچار مشکل شده و هم اکنون تاخیر در پرداخت حقوق به چهارماه رسیده است.

این منابع با اشاره به اینکه تعدیل روزهای اخیر بر نگرانی کارگرانی این کارخانه در رابطه با امنیت شغلی افزوده است، تصریح کردند: کارفرما به تعدیلی‌ها گفته است در صورت شروع به کار دوباره به کار بازخواهند گشت.

انتهای پیام/

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا