فرهنگ و هنر

پدر «شهید رزازیان» به فرزند شهیدش پیوست

کا 118/قزوین حاج محمدحسن رزازیان، پدر شهید مرتضی رزازیان، شامگاه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش کا 118، پیکر «حاج محمدحسن رزازیان» پدر شهید دفاع مقدس روز دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰ از امامزاده حسین (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشییع و در مزار والدین شاهد هم‌جوار گلزار شهدای شهر قزوین به خاک سپرده خواهد شد.

مرتضی رزازیان در روز دوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۱ در شهر قزوین به دنیا آمد. دانشجوی دوره کاردانی در رشته علوم تربیتی و معلم بود که از سوی یگان بسیج استان در جبهه حضور یافت. در روز هفتم اسفندماه سال ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر پاکش به وطن بازگشت و در گلزار مزار شهدای شهر آرام گرفت.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید بزرگوار بدین شرح است:

باید مواظب باشیم که در محضر خدا گناه نکنیم و خلافی از ما سر نزند و در تمام‌کارهایی که برای خدا انجام می‌دهیم، خالص باشیم و خدای‌نکرده غیر از او در کارتان شریک قرار ندهید. آن چیزی که ما را از ذلت و خواری به عزت و بزرگی رسانید، همانا اسلام عزیز و حقیقی بود که گم‌کرده بودیم و با پیدا کردن خود آن را یافتیم و بازنده کردن آن، خود را زنده کردیم، ما مثل مرده‌هایی بودیم که نمی‌توانستیم حرکت کنیم تا خداوند نعمت بزرگ خود را که همانا رهبری الهی بود برای هدایت این امت مرحمت نمود.

هم او بود که با خروش خود ما را بیدار کرد و اسلام حقیقی را به ما نشان داد و با صدور آن به دیگر کشورها خود را نشان دادیم. در حال حاضر کشورها بالأخص، آمریکای جنایتکار علیه اسلام با انواع توطئه‌ها و حیله‌ها روبروی این انقلاب ایستاده است و سعی می‌کند، آتش‌فشان این انقلاب را خاموش کند ولی کور خوانده است و کسی نور خدا را هرگز نمی‌تواند خاموش کند.

در تمام مراحل زندگی‌تان سراپا گوش‌به‌فرمان رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی، باشید که نایب برحق امام زمان (عج) است که اگر برخلاف و حرف‌های ایشان حرکت کنید مثل این است که برخلاف امام زمان (عج) حرکت کردید چون حرف ایشان و عمل ایشان، همان حرف و عمل امام زمان (عج) است. و اما تذکر من به همکاران محترم آموزش‌وپرورش، همان‌طوری که می‌دانید از مسائلی که باعث می‌شود دشمنان اسلام بر ما پیروز شوند، همانا اختلاف در میان ما ودر میان امت ماست، تا از این راه بهترین استفاده‌ها را ببرند و خود قرآن در مورد این مسئله فرموده است که اختلاف و پراکندگی باهم نداشته باشیم.

به گزارش کا 118، مسئولان استان قزوین در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت پدر شهید رزازیان را تسلیت گفتند.

 انتهای پیام

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا