فرهنگ و هنر

پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند

به گزارش کا 118، هشتمین دوره آیین گرامیداشت ابوریحان بیرونی و معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته‌های علوم پایه کشور، منتخب فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، به همت گروه علوم پایه فرهنگستان علوم و به ریاست فرید مر رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان و اعضای پیوسته و وابسته و همکاران مدعو فرهنگستان به صورت حضوری و برخط شرکت داشتند، ابتدا پیام رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم قرائت شد.

پیشرفت علمی پیش نیاز کسب مقام در تکنولوژی و اقتصاد و سیاست

رئیس فرهنگستان خاطرنشان کرد: یکی از مایه­ های شادی و خوشدلی افرادی مانند شما و من این است که شاهد ظهور و تحقق استعدادهای درخشان در علم و فرهنگ باشیم. به نظر من، در جهان کنونی پیشرفت در علوم پایه نشانه پیشرفت کلی علم است و هیچ کشوری بدون اینکه در این علوم پیشرو باشد، نمی­‌تواند در تکنولوژی و اقتصاد و سیاست هم مقامی داشته باشد.

شاهد ظهور استعدادهای درخشان در علوم پایه هستیم

رضا فرجی دانا دبیر فرهنگستان علوم در این مراسم در سخنان کوتاهی به ارزش علوم پایه در جهان کنونی برای پیشرفت و توسعه پایدار در جوامع اشاره کرد و با اظهار خوشوقتی از اینکه در دهه‌های اخیر توجه به علوم پایه و علوم انسانی به عنوان علومی که باید زیربنای رشد و توسعه کشور و ارتقای علوم کاربردی باشند، بیشتر شده است و شاهد ظهور استعدادهای درخشان در این رشته ها هستیم، به پژوهشگران جوان برگزیده تبریک تبریک گفت و برایشان توفیق روزافزون در راه علم و دانش و خدمت به کشور مسئلت کرد.

فرید مر رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه انتخاب پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه در فرهنگستان علوم، ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب برگزیدگان را برشمرد و در ادامه به معرفی ۴ برگزیده امسال فرهنگستان علوم پرداخت.

در هشتمین دوره برگزاری آیین گرامیداشت ابوریحان بیرونی و معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور:

سکینه مشجور به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته زیست شناسی، علی اسفندیار به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته فیزیک، داود میرزایی به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته ریاضی، امیرحسن امیری به عنوان پژوهشگر جوان برجسته کشور در رشته شیمی معرفی و و با اهداء لوح تقدیر و جایزه تجلیل شدند.

در این مراسم ۴ پژوهشگر جوان برجسته سال ۱۴۰۱ ضمن معرفی خود به بیان فعالیت‌های برجسته و دستاوردهای علمی و تخصصی شان پرداختند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا